Yep, hemleverans direkt från dem.
Är det snabb leverans?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yep, hemleverans direkt från dem.
Ja det var betydligt snabbare än jag trodde, inte riktigt hållit koll men typ tre dagar?Är det snabb leverans?
Kom ihåg denna tråd:Ska man undvika allt hundgodis med kyckling och anka? Jag har sett varningar för att hundar blivit förgiftade. Har en oöppnad påse med kuber av torkad kyckling och en med något småtugg med torkad anka. Jag hittar ingen tydlig information men lutar väldigt åt att slänga godiset då jag inte vet köttets ursprung.
Min unghund (10 månaders dvärgschnauzer) äter Roburs valpfoder och nu är säcken snart slut. Hur ska jag göra nu, gå vidare till maintenance som jag har förstått är för unghund och uppåt eller ska jag gå direkt på vuxenfoder?
Ah, tänkte inte så , har alltid tänkt att det är typ junior mot vuxen men det var nog mer när jag hade större hund. Kanske ska gå på vuxenfoder i stället för att köpa en säck till med valpfoder.Maintenance är ju vuxenfoder? "Anpassar för unghundar eller vuxna med normal aktivitetsnivå". Det är det vuxenfoder som finns i Robur-serien om du inte har högpresterande, känsliga eller små hundar.
Varför vill du byta?Om man ska prova byta foder från acana classic red till annat märke, vad ska man prova då? Som inte är mycket dyrare, är väl enda kravet. Har även tendenser till allergi (lindrig klåda) men har inte lyckats luska ut vad han reagerar på. Kan lika gärna vara nåt i miljön.
Kan även tänka mig att prova färskfoder, och i så fall ge både färskfoder och torrfoder (behåller i så fall hans gamla torrfoder för att inte föra in 2 nya samtidigt). Vilket färskfoder ska man välja?
Okastrerad yngre hund med hög energinivå (bc) och fint hull just nu, men drar lite åt det tunnare hållet.
Ah, tänkte inte så , har alltid tänkt att det är typ junior mot vuxen men det var nog mer när jag hade större hund. Kanske ska gå på vuxenfoder i stället för att köpa en säck till med valpfoder.
Varför vill du byta?
Jag har gett de flesta färskfodrena på marknaden och min favorit är nog Nordic eller Pondus, men mina har funkat bra på alla sorter egentligen. Så ärligt talat så hade jag valt den som passade plånboken och hunden tyckte bäst om.
Varför vill du byta?
Jag har gett de flesta färskfodrena på marknaden och min favorit är nog Nordic eller Pondus, men mina har funkat bra på alla sorter egentligen. Så ärligt talat så hade jag valt den som passade plånboken och hunden tyckte bäst om.
Åh det tänkte jag ju nämna också! Vi har fått massa extra Delights. Senaste gången var det dubbla antalet vi beställt.De skickar alltid med en fullstor påse godis/tugg till hunden, olika varje gång (denna gången fick jag dessutom gott till oss tvåbenta också ). Sånt uppskattar jag, när ett företag gör det lilla extra
Ja, det blir ju kul att få hundfoderleveransen för man får se vad de skickat medÅh det tänkte jag ju nämna också! Vi har fått massa extra Delights. Senaste gången var det dubbla antalet vi beställt.
Jag tänker att det är lite vanskligt att byta runt om man inte vet vad hunden reagerar på. Risken är ju att man får väldigt svårt att hitta nya proteinkällor att prova vid riktig utredning.Främst för den eventuella allergin
Främst pga den eventuella allergin. Har bytt lite inom acana utan förbättring. Värt att prova lite annat känner jag. Kan ju alltid byta tillbaka igen
Jag hade gjort en foderallergiutredning, innan jag bytte runt bland foderFrämst för den eventuella allergin
Främst pga den eventuella allergin. Har bytt lite inom acana utan förbättring. Värt att prova lite annat känner jag. Kan ju alltid byta tillbaka igen
Jag hade gjort en foderallergiutredning, innan jag bytte runt bland foder
Okej, vi har väldigt positiva erfarenheter av StandardtVi har redan varit hos veterinär för det men det är troligen något i miljön han är känslig mot då det kommer i perioder under året (ca 1-2 ggr/år) med milda syntom, och han äter samma foder året runt. Är en väldigt liten del av alla allergier som är foderrelaterade tydligen dessutom så veterinären tyckte inte det var motiverat just nu med någon utredning mer än att jag kunde prova ge RCs allergifoder. Vilket jag kanske gör nästa gång han får besvär, om han nu ens får det.
Med det sagt vill jag ändå prova något annat foder för att se vad som händer. Han har ätit acana hela livet, provar man inte så vet man inte om nåt annat är bättre. Han verkar dessutom lite trött på smaken.
Provat andra sorters Acana? Jag gillar deras foder, brukar ge som träningsgodis.Med det sagt vill jag ändå prova något annat foder för att se vad som händer. Han har ätit acana hela livet, provar man inte så vet man inte om nåt annat är bättre. Han verkar dessutom lite trött på smaken.