Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns ju säkert saker man kan störa sig hos oss alla så jag tänker att det blir lite fånigt om det blir så att du mailar vad du stör dig på och sen mailar han tillbaka med det som han stör sig på.
Det är ju det. Om det nu finns egenskaper och beteenden man helt enkelt inte kan leva med, tänker man sig verkligen att man skulle kunna leva med personer som har de beteendrna, bara de är lydiga nog att dölja dem i ens närhet? När man dessutom vet att de döljer det för att man har sagt till om det.
Som att inte behöva vara rätt person, bara framstå som det.
Det är ju det. Om det nu finns egenskaper och beteenden man helt enkelt inte kan leva med, tänker man sig verkligen att man skulle kunna leva med personer som har de beteendena, bara de är lydiga nog att dölja dem i ens närhet? När man dessutom vet att de döljer det för att man har sagt till om det.
Som att inte behöva vara rätt person, bara framstå som det.
Måste man hela tiden umgås med människor som är exakt som man själv vill att de ska vara? (himmel så tråkigt)
Och då ljuger man alltså för att uppfostra den andre. Sanningen är ju att hon ryser när han skriver så och därför inte vill att han ska skriva så, hon vill nog inte maila med någon som skriver så tramsiga ord. Men sanningen är ju att han faktiskt skriver så om han själv får bestämma över sitt språk.
De har väl snappat det på nätet, det är väl inte så konstigt. Ska till och med ordval vara så könskodat att män inte får använda vissa ord?
Han kanske har tjejkompisar som skriver så till honom och då uppfattar han väl ordet som ett annat sätt att säga kram, bara.
Men man kan ju inte utgå från att folk inte skriver det de avser att skriva?
Fast.... om det bara är ett ord?
När jag träffade exet (dyslektiker) sa han bernadässås och munstach. Han trodde det hette så. När han fattade att han hört fel (och inte kunde läsa den rätta varianten) så sa han rätt. Det var ingen stor sak. Varken för honom eller mig.
För mig väcker den här diskussionen snarare en misstanke om att man inte kan prata om saker utan att det hamnar i kategorin uppfostran.
Pratar ni aldrig med era vänner/kompisar/bekanta/respektive? Måste allt tas som tillrättavisningar? Kan man aldrig diskutera saker?
Måste man hela tiden umgås med människor som är exakt som man själv vill att de ska vara? (himmel så tråkigt)
Nu är jag med digJag uppfattade nog inte att Pepson var ute efter att ge honom lite privat SFI. Hennes utgångspunkt var att hon själv inte gillar ordet. Och det första svaret hon fick var att hon borde prata med honom om det. Att han har ett annat modersmål kom in först långt senare.
I synnerhet som han inte är svensk från början borde man väl ta det med en nypa salt, precis som du säger.
Jag har en mycket löjlig profilbild där jag gör ett v-tecken med ena handen. In kom ett mail med texten "och var har dom där fingrarna varit? hehe"![]()
Då kanske man ska ta det som en komplimang?Jag har en cynisk och otäck teori om att "Kjamizz!" och liknande används för att de tror att det tilltalar en specifik ålderskategori - unga tjejer.![]()
Det finns ju säkert saker man kan störa sig hos oss alla så jag tänker att det blir lite fånigt om det blir så att du mailar vad du stör dig på och sen mailar han tillbaka med det som han stör sig på. Det är ingen diskussion som jag tycker låter så kul att hålla på med.