R
Raderad medlem 68338
Okej.... Vem är det?
Hoppas du skämtar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej.... Vem är det?
Det värsta är ändå när folk bara: ”alltså har du hört den här nya låten?” (med ngn menlös mainstreamartist) och det är en pissdålig cover med någon legendarisk artist
Sånt borde vara förbjudet.Det värsta är ändå när folk bara: ”alltså har du hört den här nya låten?” (med ngn menlös mainstreamartist) och det är en pissdålig cover med någon legendarisk artist
Aldrig läst. Verkar så tråkiga. Är det inte lite yngre som läser dem? När kom första? Typ i slutet på nittiotalet? Jag har uppfattat dem som skrivna för typ åttaåringar.
Det värsta är ändå när folk bara: ”alltså har du hört den här nya låten?” (med ngn menlös mainstreamartist) och det är en pissdålig cover på någon legendarisk artist
Jag gapskrattade rakt ut när jag fick höra en vän tro att den här diskussionen med att minska "rött kött" helt enkelt innebar att man skulle äta allt kött välstekt.
Härom året visste inte en kollega vilka Hasse & Tage var! Det känner jag ändå tillhör svensk allmänbildning. Det är inte mainstreamkultur utan intelligent humor och även samhällskritik.
+ @Petruska
Jo men jag var 10 när jag läste första boken och 17 år när jag läste sista. Vet inte om jag plöjt igenom dem och älskat dem om jag läst dem nu. Men det är ju därför jag blir förvånad när folk i min ålder inte läst dem. Inte för att de inte läste dem förra julen utan för att de inte läste dem när alla andra gjorde det.
Har ni någon gång reagerat på att en annan vuxen person missat någon kunskap som ni uppfattar som grundläggande allmänbildning?
Jag blev extremt förvånad härom dagen när en vän till mig INTE hade någon aning om att vi i Sverige använder punkt som tusenavskiljare i ett tal och komma-tecken som avskiljare för decimaler och att vissa andra länder (här har jag inte koll, dock) är det tvärtom. Personen hade aldrig reflekterat över detta och arbetar i ett yrke där det dessutom ingår att hantera detta lite då och då.
Har ni några exempel där ni blivit förvånade?
Jag klassar mig själv som nörd och har inte sett filmerna.... *ställer mig i skamvrån*Jag höll på att få fullständigt bryt när min kompis sa att hon inte hade sett star wars. Jag kände bara
Jag tror det är så mina föräldrar har uppfattat det!Jag gapskrattade rakt ut när jag fick höra en vän tro att den här diskussionen med att minska "rött kött" helt enkelt innebar att man skulle äta allt kött välstekt.
Stod. Så att du vet till en annan gång.
Jag tror det är så mina föräldrar har uppfattat det!