Jag har träffat på tonåringar som inte visste vad en oskalad räka var. På riktigt
Blir nog tyvärr så om man är så pass "frånkopplade" från vår mat som vi är idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har träffat på tonåringar som inte visste vad en oskalad räka var. På riktigt
Jag skulle gladeligen förklara det för min kollega som har mer i lön än vad jag har. Att man ständigt blir frågad om man inte har den tjänsten, av samma jäkla person.....ja, då skulle jag nog börja undra.
Mina kollegor är fantastiska, varför skulle jag inte vilja hjälpa dem, oavsett ålder, utbildning eller lön? Nä, känns småaktigt om det är en gång och de frågar.
Absolut, men det är inte alltid nån har tid och möjlighet att förklara för en vuxen, högutbildad person med 40+ kkr/mån i lön hur man lägger till sidnummer i word. Det kan man förutsätta att denne ska kunna ta reda på själv. Gör förstås inte nått om man frågar nån person ist för google, men när ingen sitter intill och kan svara direkt så behövs google-kunskapen.
Men alltså, jag har massa exempel på chefer som inte kan ”basic-saker”. Men det är ju för att de aldrig gör sånt. Vi betalar inte chefer för att kunna postrutinerna liksom. Och man kan bevisligen rodda jätteprojekt utan att kunna massa enkla saker. Eftersom det är billigare att någon annan gör dem.
Ja, men vad har det att göra med det jag sa? I de rollerna jag pratar om ingår att leverera rapporter och diverse PM.
Ja, men vad har det att göra med det jag sa? I de rollerna jag pratar om ingår att leverera rapporter och diverse PM.
Men, då kan det ju inte vara frågan om allmänbildning ändå?
Ja? Jag har hjälpt otaliga chefer med att snygga till sånt genom åren. Jag jobbar massor med utbildningar och information, är jag bättre på det än min chef för stunden fixar jag sånt vid behov. I övrigt har vi mallar de flesta använder, man ska inte lägga tid på småskräp.
Jo, det tycker jag. Eftersom det är så extremt många jobb idag där du kommer stöta på att hantera saker i word, excel mm. Det är ju aldrig något man blir prövad i, även om det ibland står med på en rad i jobbannonsen.
Njae?
Eftersom word är det program som de flesta har så är det också det som används frekvent. Framförallt på företag och i organisationer.
Jag har hanterat stora skapligt komplicerade dokument i Word och det funkar finfint. Om man kan programmet.
Nej. Vegetarianer har aldrig någonsin ätit fisk eller kyckling. Äter man det så är man inte vegetarian. Det motsäger sig självt. Däremot säger vissa av någon outgrundlig orsak som bara de själva förstår att de är vegetarianer trots att de inte alls är det då de äter kyckling och fisk.Förr fanns det ju typ bara vegetarianer och karnivorer. Eller, iallafall var veganer et.c inte etablerat. Då sa folk att de var vegetarianer men äter fisk, kyckling och jag vet inte vad. Man var alltid tvungen att fråga.
Nu är det liksom enklare, det finns namn på det mesta.
Jamen kan man inte hästar har man ju ingen koll på sånt . Det är ju inte så konstigt."Nu Shaggy ska vi göra affärer. Vi köper den där fölungen som går utefter vägen och vinner på travet."
"Ja altså fölungen är en arab. Man får inte starta araber på travet."
Chefen förstod ingenting.
Det där däremot, det borde fan va olagligt! Nej tack till mansplaining.Till saken hör att han alltid försökte 'utbilda' mig om hur hästar fungerar.
Nej. Vegetarianer har aldrig någonsin ätit fisk eller kyckling. Äter man det så är man inte vegetarian. Det motsäger sig självt. Däremot säger vissa av någon outgrundlig orsak som bara de själva förstår att de är vegetarianer trots att de inte alls är det då de äter kyckling och fisk.
Uppdelningen inom samlingsordet vegetarian, dvs. vegan, lakto ovo vegetarian och lakto vegetarian har funnits sedan 70-talet iallafall och -82 när jag själv blev vegetarian var det etablerade ord för vad man åt/inte åt. Problemet är att endel inte vet vad det betyder och inte heller bryr sig om att ta reda på det. De som säger sig vara vegetarianer fast de i själva verket inte är det utan äter animalier man behöver döda för att äta ställer till med enorma problem för oss som är vegetarianer.
Nej. Vegetarianer har aldrig någonsin ätit fisk eller kyckling. Äter man det så är man inte vegetarian. Det motsäger sig självt. Däremot säger vissa av någon outgrundlig orsak som bara de själva förstår att de är vegetarianer trots att de inte alls är det då de äter kyckling och fisk.
Uppdelningen inom samlingsordet vegetarian, dvs. vegan, lakto ovo vegetarian och lakto vegetarian har funnits sedan 70-talet iallafall och -82 när jag själv blev vegetarian var det etablerade ord för vad man åt/inte åt. Problemet är att endel inte vet vad det betyder och inte heller bryr sig om att ta reda på det. De som säger sig vara vegetarianer fast de i själva verket inte är det utan äter animalier man behöver döda för att äta ställer till med enorma problem för oss som är vegetarianer.
Vilka bilder i huvudet jag får av räkor med ansikten
Liten kul grej helt apropå vegetarianer. Jag satte zucchinipasta (helt vegansk rätt) på menyn och en hel del av vegetarianerna blev purkna för att det inte var "riktig" pasta
Veganer&vegetarianer drar inte alltid helt jämnt på det viset..