Allmäna frågor!

Sv: Allmäna frågor!

... just därför är det bra med trådar om sakerna var för sig ;)

Betäcker du ett skimmelsto med en skimmelhingst är det inte jättestor risk att få ett föl i annan färg än just skimmel.. "skimmelsjukan" är i själva verket malignt melanom.
 
Sv: Allmäna frågor!

:D jag tycker att det är ganska bra med en allmän tråd också... t.ex jag som ibland tänker på olika saker men jag orkar aldrig starta en ny tråd då det ibland känns som det blir massa trådar som bara innehåller 2 inlägg.. :) men det är bara vad jag tycker...
 
Sv: Allmäna frågor!

Jag har då en till fundering. Om man ska flygtransportera ett sto i vilken dräktighetsmånad är det lägst risk??? för både sto och foster.
 
Sv: Allmäna frågor!

De första 40 dygnen av dräktigheten är stoet extra känsligt för stress som sagt. Då bör man undvika att transportera överhuvudtaget om man kan.

Jordbruksverket:
Dräktiga ston
Du får inte transportera ett dräktigt sto
mindre än 35 dygn före den beräknade fölningen
tidigare än 7 dygn efter fölningen.
Tar transporten längre tid än ett dygn får inte det dräktiga stoet transporteras om det är mindre än sex veckor kvar till fölningen.
 
Sv: Allmäna frågor!

mmm... men efter 40dygn så finns det ingen ny känslig period??? självklart vill man inte transportera dem för sent då de är väldigt tunga...
 
Sv: Allmäna frågor!

Nej inte generellt vad jag vet... däremot kan ju stoet kasta pga av stress när som helst egentligen om hon stressar upp sig tillräckligt mycket... för att inte tala om miljöombytet, smittorisk osv. Att flygtransportera ett dräktigt sto är inget jag skulle våga mig på men det finns alldeles säkert de som är mer erfarna i avelsvärlden här som kan svara bättre.
 
Sv: Allmäna frågor!

Det importeras ju massa drkätiga ston från USA, och de flyger ju hit.
 
Sv: Allmäna frågor!

tanken är då eftersom det kostar så mycket att flyga dem så får man 2 och betalar för en ;)
Men tack för hjälpen.
 
Sv: Allmäna frågor!

Hej.
Är det någon som vet var man hittar hur mycket man ska betala till ASVH och till vilket kontonummer, deras hemsida är hemsk!
 
Sv: Allmäna frågor!

Det var ju jättelätt :)
Klicka på "Bli medlem" i vänsterspalten på första sidan och följ instruktionerna.
De olika avgifterna står innan du gör betalningen via internetbanken (går nog att välja olika betalningsalternativ, men jag tyckte det var väldigt smidigt med internetbank)
 
Sv: Allmäna frågor!

när jag trycker där så står det att jag redan är registrerad men jag har inte betalat medlemsavgiften i år... behöver veta vart jag ska betala den till.
 
Sv: Allmäna frågor!

Kolla upp lokalföreningen du tänker bli medlem i, det bör stå på deras hemsida.
 
Sv: Allmäna frågor!

gjorde det men de anger bara ett kontonummer som man ska betala till om man inte vill bli medlem i asvh... Men jag vill ju ha plusmedlemskap för att kunna starta i 3årstestet... Men hittar inget konto nummer som det står att man ska betala till på asvh.se
 
Sv: Allmäna frågor!

asså... hade jag helt missat... så det räcker med de 200+200 för medlemskap i asvh och regional avelsklubb för att starta?? Men vart ska dessa pengar betalas in till och ska man ange medelmsnummer som avinummer?
 
Sv: Allmäna frågor!

Det räcker. Jag har fått en avi från ASVH eftersom jag varit medlem länge så därför vet jag inte hur man ska göra annars. Vad är avinummer?
 
Sv: Allmäna frågor!

ocr nummer kanske det heter.... vet du vilket bank-giro man ska betala in till... jag har två nummer på min internet bank som det kanske är men är inte säker..
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
21 151
Senast: hastflicka
·
R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 312
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
30 777
Samhälle Veterinärvårdspriserna är uppe i media igen, bland annat för att S lagt fram ett förslag om att förbjuda vinster i djurvården...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
12 566
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp