Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Det är okej vet du! ❤️

Jag handlade alldeles nyss bett bara för att de var på rean och att jag tidigare funderat på dem och nu inte kunde stå emot köpsuget. Nu har jag fått hem betten och funderar över varför jag köpte dem.. kommer få sälja vidare.

Vi gör så gott vi kan.
Det är när jag drar igång med alla mina projekt som det springer iväg och blir en massa prylar och kaos. Så jag får trösta mig med att jag iallafall hade det rätt roligt under tiden det blev kaos
 
Idag har jag och dottern tagit krafttag i sadelkammaren. 100 prislappar försvann som en avlöning! Det är ju inte klokt vad grejer vi har!
Nu är allt som ska med på loppisen prismärkt och nedpackat. Nio (9!) smartstore av största storleken blev det. Samt givetvis lite lösa grejer som skyddsvästar och klippmaskinerna.
1000004424.jpg


Vi ändå inte tagit med några täcken eller skrymmande saker som sadelhängare, hinkar och staketmaterial.

Vi har redan börjat planera för att ha en egen loppis hemma för det är nog otroligt att få allt sålt på en dag.

Så alla östgötar! Kom till Smedstad i Linköping lördag den 5:e oktober.
 
Postade 3 paket idag med kurslitteratur, nu när jag kom hem blev den fjärde och sista såld. Har 4 böcker till egentligen, men vet inte om jag ska sälja eller behålla. Det är böcker om våld i nära relationer, missbruk och beroende, trauma och samsjuklighet så ganska intressanta böcker ändå men samtidigt så vet jag inte om jag får behov av dom (skulle vilja jobba inom LSS eller missbruksvården, utbildad behandlingspedagog).
 
Hade ju med en massa bh-material till sylanet jag var på. Lyckades sälja en hel del men mycket med mig hem också. Osäker hur jag ska sälja det på bästa sätt nu.

Men har åtminstone städat i det jag sparade hemma, nu är allt i 1 låda i malmbyrån än i 2 plus ett kallax fack. Kastade mycket småbitar "som kan vara bra att ha" i spets och foder.
Nu funderar jag på hur jag på bästa sätt nyttjar den lådan som blev tom.
 
Har bokat hylla på lokal loppis för att sälja barnkläder, har fyra fulla Ikea kassar jag hoppas ska säljas. Har prissatt ganska lågt, mest glad för att bli av med det samtidigt så blir det en del pengar om man säljer en del med. Vill ha rutin på att sälja barnsaker 2 grr/år, så jag får in till nya säsongens garderober, inte klokt vad barn växer å hur mkt dom behöver ändå 😅🙈
 
Har bokat hylla på lokal loppis för att sälja barnkläder, har fyra fulla Ikea kassar jag hoppas ska säljas. Har prissatt ganska lågt, mest glad för att bli av med det samtidigt så blir det en del pengar om man säljer en del med. Vill ha rutin på att sälja barnsaker 2 grr/år, så jag får in till nya säsongens garderober, inte klokt vad barn växer å hur mkt dom behöver ändå 😅🙈
Ja fy, det blir myyycket kläder.. Och jag har bara en liten!
 
Ja fy, det blir myyycket kläder.. Och jag har bara en liten!
Det har exploderat i detta huset , köper gärna begagnat när jag hittar till mina, gärna i större storlekar+ sparar på de som äldsta har så att det kan ärvas neråt, men då blir det typ 5 år (mtp på storlekar) värt av kläder jag har på lager, badar verkligen i små plagg 🙈😅
 
Fick skambud på ett klädesplagg men accepterade ändå, just nu vill jag bara bli av med grejerna.
Det har ändå ramlat in lite drygt 600kr det senaste, via Vinted då, och det är ju motiverande att fortsätta rensa och lägga ut. 🤓
Jag är där i tanken jag med, tar (nästan) varje bud jag får.

Men skulle verkligen behöva bättre ljus vid fotografering, så är farligt nära att köpa belysning bara till det 😅
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 426
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 902
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 317
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 674
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp