Allergiska föräldrar

K

kremelin

Funderar på att skaffa hund, men min mamma är allergisk mot hundar. När syrran hade hund förut så var det inga problem för dem att komma hem till oss, men nu har mammas allergi blivit värre så det är tveksamt om jag kommer kunna ta med hunden hem till föräldrarna.

Någon annan som har liknande problem och någon bra lösning på problemet att bidra med. Vill inte strunta i att skaffa hund bara för att mamma är allergisk, men det blir ju lite avancerat till jul och andra tillfällen då man förväntas vara hemma lite längre tid.

Sv: Allergiska föräldrar

Jag har kusinbarn som är EXTREMT allergiskt och där har hans moster löst "problemet" med att ha sina 3 australiska terriers badade och rena. Han klarar av att vara där i flera dagar utan att få besvär.
Är själv allergisk och har inga problem med mina australier heller.
Men det är ju individuellt vilka raser man tål och inte.
Fördelen med strävhår, är ju att de inte fäller, så man slipper ju ha hår överallt :)

Min kompis har hundar trots att de ej kan följa med när de åker till hennes föräldrar. Då får hundarna flytta hem till mig, och det funkar utmärkt.

Har man inte goda vänner som har möjlighet att ta in hunden när det behövs får man boka pensionat eller annonsera efter hjälp. Det brukar lösa sig bara man har ekonomin så att man kan betala för tjänsten om man inte kan "klia rygg" med en polare.

Jag har hört att det finns olika typer av hundallergi, man kan vara allergisk mot saliven eller mot "dammet" i pälsen. Så åtgärderna beror nog på vilken typ av allergi man har...

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 639
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 724
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 547
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka