Allergihund som är svår med maten.

igbest

Trådstartare
Jag har en hund som är allergisk mot något i foder, vet inte riktigt vad än men det hör inte till saken just nu.

Problemet är att hon inte vill äta de flesta dagarna, hon tittar i skålen och vänder bort huvudet som om det är äckligt och går sedan därifrån.Det slutar ofta med att hon ligger och skakar/darrar på kvällen och att magen knorrar och lever om. Avföringen är normal och hon äter ett allergifoder.

I dag fick jag henne att äta frukost och det gick tack vare att jag slängde ut mat på gräsmattan men det funkar inte alltid. Jag trodde att hon skulle bli bättre på att äta när vi fick hem en valp men hon bara flyttar på sig om valpen kommer och vill äta så jag får hålla koll och ta bort matskålen på en gång.

Sv: Allergihund som är svår med maten.

Även jag har en dvärgschnauzer som är allergisk och dålig på att äta... Dessutom med en rejäl ämnesomsättning så han behöver mkt mat för att hålla hullet dessutom.

Vår lösning blev färskfoder. Bravo vilt (eller lamm), många hundar har inte ätit vilt tidigare och tål det därför. Innehåller även potatis och korn dock.

Så länge han åt torrfoder var fri tillgång (kan bli svårt med ytterligare en hund dock), aktiveringsboll/petflaska eller att träna upp maten det mest effektiva för att få i honom så mycket som möjligt.

Sv: Allergihund som är svår med maten.

Jag har provat färskfoder men då vom og hundemat kyckling men hon var dålig på att äta det också så jag fick slänga en hel del. Vet inte om det var det hon fick en reaktion på härom dagen eller om det var något annat. Vart iallafall knottrig över hela ryggen :( Kan ha varit lillvalpens mat också. Har sett en gång då hon varit i hennes skål men dp hann hon inte äta något.

Bravo finns inte här i Umeå så då måste jag beställa och då har jag inte tillräckligt med frys till det.

Liknande trådar

Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 844
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 641
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
6 093
Senast: Fetaost
·
Mat Jag vill börja med att den här tråden har inte med mina kollegor att göra och deras gränslösa kommentarer. Jag undanber mig därför alla...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka