Allergi och hund?

J

Jenilee

Jag har fundera på skaffa en ny hund, då pappa tog över min andra(gråhund, jakt). Nu har jag sen några månader tillbaka träffa en karl, och vi har flytta ihop nu. :bump:
Vi har båda fundera på att skaffa hund, men vet inte vilken ras vi vill ha, båda gillar:love: Prazsky Krysarik,:love: men vet ej om han kommer att klara av dom pga sin allergi. :confused: Någon som har erfarenhet av denna ras och allergi? eller måste vi leta vidare mot en riktigt allergifri hundras som pumin typ?

Tackar för svaren redan nu :bow:

Sv: Allergi och hund?

Jag har ingen erfarenhet av någon av raserna du nämner. Men mitt ex är väldigt allergisk mot hundar, men det varierade från individ till individ. Ex, det gick jättebra för honom att vistas med min Mellanschnauzer, men Jack Russeln gav honom allergiska reaktioner..

Så, mitt råd är att försöka träffa hundar från olika raser och se vad som funkar och vad som inte funkar. Jag skulle dessutom vara otroligt ärlig mot uppfödaren och tala om att han är allergisk och att risken finns att det inte kommer att fungera. Så att uppfödaren ev. kan "ta tillbaka" hunden..

Hoppas verkligen att ni hittar en hund som funkar för er!
Lycka till! :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 197
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 644
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 829
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka