Allergi, behöver råd! (råtta)

Sv: Allergi, behöver råd! (råtta)

Vargdotter skrev:
Det känns inte så, jag kommer ju inte att skaffa fler kompisar till henne, och igår fick hon vara inlåst eftersom hon för tillfället är i en trotsperiod som gör att jag får byta lakan flera gånger om dagen. :crazy: Känner mig jättehemsk.

Fast hon fick iaf en ny hylla att klättra på idag. :D Ska fixa lite mer leksaker till buren också, så jag inte behöver ha såå mycket dåligt samvete för att hon sitter i fängelse just nu. ;)

Du kanske kan göra en liten inhägnad så hon kan springa lite på golvet ändå? =)

Lejonflickan skrev:
Det är ju bara tillfälligt, hon förstår dej nog.
Om du sen ser till att hon inte kan klättra upp i sängen kanske, utan bara leka på golvet?

Hon ska liksom upp där hela tiden, det är hennes favoritplats i lägenheten. :crazy: Tänkte släppa ut henne en liten stund nu ändå och verkligen passa så hon inte kissar i sängen. Får väl lägga dit lite tidningspapper. :D

gul_zebra skrev:
Du kanske kan göra en liten inhägnad så hon kan springa lite på golvet ändå? =)

Har tyvärr inga grejer att göra inhägnad med. :crazy: Men som jag skrev ovan ska hon få komma ut lite nu ändå, får hålla koll på henne. Förut provade jag att låta henne (och Sammet) springa i badrummet under trotsperioderna, där finns inget badkar, och de vill (och ville) alltid springa in där så fort jag är där. Men om jag stängde in dem där stod de bara och krafsade på dörren tills jag släppte ut dem igen. :D

Se till att hon inte kan klättra upp helt enkelt. När jag tröttnade på fiskpinnar och chips under kudden, så plockade jag bort överkastet, och vips fanns det inget att klättra på längre.

Råttor och framförallt deras urin kan vara väldigt allerigframkallande. Sorgligt men sant.
Se till att hålla god hygien på dig själv när du hanterat rådisen. På Apoteket kan man köpa alkogel på liten flaska, den kostar typ 26 kr och är mkt dryg en liten droppe i handen räcker för descinfektion.

Kul med en råtttråd mina fem raringar fick sluta sina dagar i våras och nu funderar jag på att skaffa några nya, verkar ju onödigt att ha fem burar ståendes ute i förrådet....

Lejonflickan skrev:
Se till att hon inte kan klättra upp helt enkelt. När jag tröttnade på fiskpinnar och chips under kudden, så plockade jag bort överkastet, och vips fanns det inget att klättra på längre.

Jag har inget överkast, hon hoppar rätt högt, sen får hon tag i täcket eller tyget som går runt madrassen, och klättrar på det. :D Hon är en jäkel på att hoppa! :D

roslagen skrev:
Råttor och framförallt deras urin kan vara väldigt allerigframkallande. Sorgligt men sant.
Se till att hålla god hygien på dig själv när du hanterat rådisen. På Apoteket kan man köpa alkogel på liten flaska, den kostar typ 26 kr och är mkt dryg en liten droppe i handen räcker för descinfektion.

Kul med en råtttråd mina fem raringar fick sluta sina dagar i våras och nu funderar jag på att skaffa några nya, verkar ju onödigt att ha fem burar ståendes ute i förrådet....

Tack för tipset! :) Tvättar alltid händerna efter att jag gosat med henne, men jag märkte verkligen skillnad när jag tvättat hennes sovplatser, det är förmodligen de som innehåller alla allergenerna. :D

Oj, gick alla fem bort!? :( Tråkigt...

Men, hade de alla varsin bur? :confused: Eftersom du hade fem råttor - fem burar menar jag.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 351
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej, Jag har en blandrastik (boxer/doberman/amstaff/Grand Danois) som är född 2013-11-15. Hon har under hela sin livstid varit stressad...
2
Svar
23
· Visningar
1 995
Senast: Pigan
·
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 919
Ekonomi & Juridik Nu kommer min långa historia..... Jag flyttade till hösten nu till nytt stall, på en 4H gård dessutom. Pga av att jag redan efter...
Svar
10
· Visningar
2 210
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama