Allergi, behöver råd! (råtta)

Sv: Allergi, behöver råd! (råtta)

Lejonflickan skrev:
Smååååååååå smååååååååå blöjor kanske?
:cool: ;)

:rofl: Det skulle hon nog uppskatta. :D

Hon anföll mitt öga idag, den lilla otäckingen. :crazy: Så har hon en riktig trotsdag idag, hon gör bara sånt som hon inte får, trots att jag säger till, lägger henne på rygg, tar bort henne från stället. Så nu får hon sitta i buren en stund medan jag äter och pluggar. Studielitteraturen är alldeles för tung (och på teknisk engelska) för att jag ska ha tid att fya Silke varannan minut. :crazy:

gul_zebra skrev:
Hehe synd att mina sötnosar inte förstås att man ska pissa och skita i toalådor, inte välta de. och synd att de som faktiskt fattar det inte fattar att det är snuskigt att sova i de :p Själv ska jag iaf prova såna där pellets man bränner, fick tips om att det skulle vara bra. Gäller bara att hitta också... :D

Ja förstås, men det borde väl bli mindre? Om en del av pisset åker igenom menar jag. Eller så är det bara min hjärna som har tagit time out igen. :D

Silke och Sammet hade perioder när de hellre använde toaletterna som skafferi och sovplats. Fast de gjorde såklart sina behov där ändå. :D Numera är det bara plutt-plats!

Jag har faktiskt ingen aning, min hjärna funkar inte heller idag. ;)

Min zoo-råtta bet faktiskt en manlig bekant i ögat en gång - rätt i ögonvitan - TUGG!
Hon kanske kände på sej att jag ville bli av med honom?
HEHE

Ooh aj!! :eek: :crazy: Hur gick det med hans öga då?

Silke kissade precis i sängen (och lite på mig), undrar ifall hon gör det av trots eller om hon bara inte hann/orkade gå på toan som stod 30 cm brevid...? :crazy:

Vet inte om han fick några men för livet. Gott åt han i så fall! Bra sätt att bli av med honom! Han gick nämligen!

Tror hon revolterar på nåt sätt, Silke. Jobbigt!

Just nu ligger hon och sover, snäll som ett lamm, brevid mina kuddar i sängen. :D Hon har kommit i trotsåldern flera gånger innan (Sammet var alltid lättare på det sättet, hon var ganska jämn i "humöret" eller vad man ska säga), det brukar bara hålla i ett par veckor.

Jahopp, nu har hon gjort det igen. Kissat i sängen alltså. Nu ligger ett täcke, en filt och två påslakan i tvätten. Har fått ta min sista ynkliga filt till att sova med inatt. :crazy: Nu får Silke vara instängd i buren resten av dagen. Knepiga råtta. Vad ska jag göra??

Vargdotter skrev:
Silke och Sammet hade perioder när de hellre använde toaletterna som skafferi och sovplats. Fast de gjorde såklart sina behov där ändå. :D Numera är det bara plutt-plats!

Jag har faktiskt ingen aning, min hjärna funkar inte heller idag. ;)

Den maten måste ha smakat... ehum... gott? :angel: :crazy: :D

Ja, man kan inte anklaga dem för att alltid göra genomtänka saker precis. :D

Vargdotter skrev:
Ja, man kan inte anklaga dem för att alltid göra genomtänka saker precis. :D

Hehe och det är just de djuren vi kallar intelligenta och renliga... Njae, jag r nog lite tveksam till det... :angel: :D

Det gäller väl att pissa in reviret så att inte matte kommer och snor maten för en! :p

:rofl:
Idag är det städ- och tvättdag, då försvinner allt hennes doft från grejerna, stackars lilla djur. :D

Lejonflickan skrev:
Det gäller väl att pissa in reviret så att inte matte kommer och snor maten för en! :p

Ja just ja fan! De är smartare än man tror de små sötnosarna! Fast det borde ju jag veta nu iofs, tog mig typ 3 månader att fatta hur sjutton de tog sig upp på skrivbordet... Fick reda på det genom att Rex dunsade ner i golvet, hade tagit sig upp på stol, sprungit över sängen, över elementet och upp på skrivbordet. Men just då sket det sig vid elementet :devil: :D

Vargdotter skrev:
:rofl:
Idag är det städ- och tvättdag, då försvinner allt hennes doft från grejerna, stackars lilla djur. :D

Det ska bli spännande att se om dina besvär minskar efter det....håller tummarna! :bump:

Annars får du på sikt bli gerbilägare...rekommenderas varmt!

Har faktiskt inte känt av nåt kli i halsen idag!! :bump: Så det går nog bra så länge jag tvättar hennes grejer relativt ofta. :)
Nja, härefter blir det nog inga djur på ett tag, får se hur mycket jag hinner med nu när jag pluggar på högskola också. :crazy: Gerbiler är visserligen söta, men jag har aldrig varit särskilt intresserad av dem. :angel: :D
Men jag tänker inte skaffa fler pälsdjur på ett bra tag iaf! Det är lika bra...Får bli reptiler eller amfibier framöver isåfall! :D

Heja heja! Det var ju skönt, inget kli!

Fortsätter knipa tummarna, börjar bli lite tröttsamt... ;) :p

Haha, du kan nog släppa nu. :D Tänker ändå behålla henne livet ut, vill inte omplacera mer djur nu. :crazy: Och det finns ju alltid allergitabletter, -nässpray och -ögondroppar! :D

:bow: Du är värd dagens ros! Vilken matte hon har ,lilla silke!

Det känns inte så, jag kommer ju inte att skaffa fler kompisar till henne, och igår fick hon vara inlåst eftersom hon för tillfället är i en trotsperiod som gör att jag får byta lakan flera gånger om dagen. :crazy: Känner mig jättehemsk.

Fast hon fick iaf en ny hylla att klättra på idag. :D Ska fixa lite mer leksaker till buren också, så jag inte behöver ha såå mycket dåligt samvete för att hon sitter i fängelse just nu. ;)

Det är ju bara tillfälligt, hon förstår dej nog.
Om du sen ser till att hon inte kan klättra upp i sängen kanske, utan bara leka på golvet?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 351
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej, Jag har en blandrastik (boxer/doberman/amstaff/Grand Danois) som är född 2013-11-15. Hon har under hela sin livstid varit stressad...
2
Svar
23
· Visningar
1 995
Senast: Pigan
·
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 919
Ekonomi & Juridik Nu kommer min långa historia..... Jag flyttade till hösten nu till nytt stall, på en 4H gård dessutom. Pga av att jag redan efter...
Svar
10
· Visningar
2 210
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama