Sv: Allemansrätten på grusväg....
KL
Jag blev "attackerad" av en gubbe idag som kom utspringandes i stora gummistövlar med sjumilakliv genom trädgården (han var inomhus när jag kom).
Huset står
minst 50 meter från vägen.
Jag skrittade.
Det enda som fattas på vägen är asfalt, så bred och "fin" är den.
Han var så himla förbannad så han knappt kunde andas o än mindre prata. Jag fick minsann inte rida där, det var privat väg och bla bla bla..
ALLA kan åka där, det finns öht inga skyltar. Bil, motorcykel, traktor, lastbil (om det inte finns regler för dom på grusväg även utan skylt) You name it!!!
Alltså HALLÅ!! Vad är problemet?? Jag störde inte honom över huvud taget...eller det var väl just det jag tydligen gjorde.
(Fast det känns ju som att det säger mer om honom än om mig
)
Hur som helst så svarade jag typ -Nehej, det låter konstigt men tjäbblade inte emot.
I MORGON däremot ringer jag kommunen OCH polisen. Jag blir så himla trött på att nån sur-gubbe ska få gapa och skrika och bete sig hur som helst. Fick höra att han gjort sådär i många år. Han vaktar även den korsande asfalterade 70 vägen. Där får man minsann inte heller rida (det vill man inte heller men man kanske hellre blir dödad av en bil än av honom
)
Kan tillägga att jag normalt inte rider där (och antagligen inte nån annan heller) men nu har det regnat ett par dar så därför ville jag inte gå i skogen då jag med all säkerhet trampat sönder...