Allemansrätt - Vad gäller på åker som ligger i träda?

Sv: Allemansrätt - Vad gäller på åker som ligger i träda?

Jo, det spelar jättestor roll! EU-bidragena är en stor del av inkomsten för en åker och trampas marken upp ligger odlaren illa till vid kontroll. Och det kontrolleras så risken är inte alls obefintlig.

Ok, tack för ditt svar! Då förstår jag! :)

Men om åkern ligger i träda så måste den ju ändå plöjas upp innan det går att använda igen eller? Så egentligen spelar det väl ingen roll om det trampas upp?

Jag hade Länstyrelsens kontrollanter ute och fick en del av vallen omklassad som "betesfålla" och får därför inte bidrag för den längre eftersom det var så nedtrampat. Nu är det mina egna hästar så det är OK, hade det varit andras hästar hade jag blivit vansinnig. Förlorade bidrag på 2000:-/ha och år, hade det varit en annan klassning på marken kunde det varit mångdubbelt mer!

Är jättelugn, annars hade jag inte satt en :laugh: utan en :( ! ;)

Kicki :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 109
Senast: Jadzia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 745
Senast: kolblakkur
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 996
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar