Sv: Alla vi med Marsvin
Åh vad skönt att höra om din dam så man vet att det kan gå!
Det verkade stå ganska still i hans återhämtning, kanske lite till det bättre, något piggare och åt mer... Under dagen idag blev det lite bättre helt klart.
Sen nu när jag skulle mata honom ikväll så såg jag en röd fläck i huset, o när jag matat honom kom det blod från urinmynningen.

Inte mycket men nån droppe, och utspätt med urin antar jag... Var lite osäker först om det var därifrån eller från analöppningen (han har även lite problem med impacted rectum eller vad det heter). Tänkte direkt att nu är det kört på riktigt. Men vägde honom ändå, och då hade han gått upp lite igen.
Ringde till vet såklart och vet tyckte att så länge allmäntillståndet är fortsatt bra som det är så kunde vi avvakta till våran tid imorn, att det kan vara just urinsten som spökar.
Jag matar ju ändå varannan timme fram till min läggdags så jag har ju koll... Städade rent i huset så man ser om han kissar något eller blöder mer... Får gå upp nångång under natten också o kika till honom. Men jag räknar inte med att ta med honom hem imorn, så kan allt annat vara en bonus. Han är sådär personlig som bara ett marsvin kan vara så man märker så väl att han inte är 100%. Och jag vet inte om jag tycker det är värt att ha kvar honom i liv bara för att. Men får se vad vet säger såklart.
Vore helt klart bättre att ha kvar honom för hans kompis skull, men vill inte ha ett till marsvin som är mitt för de här dagarna har varit alldeles för jobbiga för att jag ska vilja gå igenom det fler gånger än med de jag har nu. Så många hästar man sagt farväl till, inte ens om man plussar alla dom blir det lika jobbigt som detta... Men förhoppningsvis kan jag låna en kompis till honom, eller så får jag helt enkelt göra allt för att hitta ett vettigt hem till honom som redan har kompisar... Men det vill jag såklart inte heller...