Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då tror jag att hon skulle lugna sig vid kastrering, dessutom kan hon inte dö av livmodercancer (hört att det är cirkus 60% chans att kaniner dör pga det). Låter som om hon var brunstig och blev sur.@Aionee Sylvester är kastrerad sedan länge och Mini är okastrerad hona (tanken var att hon skulle bli min utställningskanin. Men det kanske bara blev en utställning )
Då tror jag att hon skulle lugna sig vid kastrering, dessutom kan hon inte dö av livmodercancer (hört att det är cirkus 60% chans att kaniner dör pga det). Låter som om hon var brunstig och blev sur.
Ni som har innekaniner, hur fungerar det rent praktiskt? Bor de i en bur som ni har inomhus då eller går de lösa? Hur stort?
Jag är uppvuxen på landet och hade kaninerna ute i stallet när jag var liten, nu har jag inte haft kaniner på många år och bor i en liten lägenhet men är lite sugen på att ha en liten lurvig sötnos igen... Hur dumt är det egentligen när man bor i en lägenhet?
Ni som har innekaniner, hur fungerar det rent praktiskt? Bor de i en bur som ni har inomhus då eller går de lösa? Hur stort?
Jag är uppvuxen på landet och hade kaninerna ute i stallet när jag var liten, nu har jag inte haft kaniner på många år och bor i en liten lägenhet men är lite sugen på att ha en liten lurvig sötnos igen... Hur dumt är det egentligen när man bor i en lägenhet?
Jag har min hane inomhus nu i vinter. Han är helt fri i huset, har en kaninbur i köket som står öppen och där finns en bolåda och en kattlåda för toalett, och en höhäck+vattenflaska. I buren har jag bara en handduk istället för strö, förutom i toalettlådan. Han gör sina behov i toaletten, aldrig i huset, inte ens en ynka bajsplutt. Ibland hamnar bajs i buren bredvid toaletten dock, men inte kiss. Jag byter lådan varannan dag undefär, har hampaströ i den. Däremot stänger vi in honom i buren på natten för då har hunden fri tillgång på mat och den äter kaninen gladerligen om han får möjlighet. Och när vi inte är hemma brukar han ofta vara i buren mest för att det känns säkrast så att han inte får för sig att kissa i kökssoffan eller nåt - det har aldrig hänt men om det händer måste den kläs om och det kostar många tusen så det är lika bra att vara petig. Han har bitit av en kabel, i övrigt ingenting sånt. Vi har inte kaninsäkrat huset.Ni som har innekaniner, hur fungerar det rent praktiskt? Bor de i en bur som ni har inomhus då eller går de lösa? Hur stort?
De kommer nog snart ska du se, håller tummarna att hon inte går tom. Glöm inte att dela med dig av bebis bilder senDag 32 här. Inga tecken på bebisar o matte är otålig.
I morse kom dom äntligen! Jag kommer absolut att lägga upp bilder när dom börjar komma fram om ett par veckor. Tills dess ska hon få lugn och ro i boet.De kommer nog snart ska du se, håller tummarna att hon inte går tom. Glöm inte att dela med dig av bebis bilder sen
Då tror jag att hon skulle lugna sig vid kastrering, dessutom kan hon inte dö av livmodercancer (hört att det är cirkus 60% chans att kaniner dör pga det). Låter som om hon var brunstig och blev sur.
Oj, vilken tur att ni valde att kastrera.Mini blev kastrerad nyligen och tur det, hon hade bara ett livmoderhorn och tumörer istället för äggstockar! Inte ens ett år gammal min lilla Miniskrutt Känns så himla bra att jag tog det beslutet ändå, tänk om hon gått med det där länge och fått ont eller att det spridit sig eller...
Jaja, nu gick allting bra (hon åt till och med metacamen efteråt om man blandade med critical care och morötter) så glad över det!
Oj, vilken tur att ni valde att kastrera.
Roligt att få höra sånt.Ja verkligen! Veterinären sa att de tagit bort allt och att det inte fanns risk för spridning de tyckte också att Mini var en ovanligt cool och nyfiken kanin, inte alls brydd över att vara på sjukhus
Det är ju ganska vanligt att man kastrerar kaniner. Men givetvis finns det risker med att söva och man ska gärna göra det hos ngn som är kunnig på just kaniner. Det är få veterinärer som är det.Har funderat på att kastrera vår lilla hona på ett år, men har hört en del om att det kan vara knepigt att söva kaniner....Inga problem med det, ni som har gjort det?