F
fenny_92
Sv: alla ni hoppare hjälp mig:P vilken form?
-Jag förstår inte heller vad du pratar om. För mig handlar inte form om vart den placerar huvudet, utan om den är eftergiven i ryggen.- neeeee de menade inte ja heller...
-Huvudsaken är att man några galoppsprång innan hindret gör uppresande tygeltag (om det behövs, de flesta rutinerade hästar sköter sånt själv) för att ge hästen en möjlighet att se hindret och taxera rätt- detta va jättr bra skrivet tack så JÄTTE MKT för dessa orden!
Jag förstår inte heller vad du pratar om. För mig handlar inte form om vart den placerar huvudet, utan om den är eftergiven i ryggen. Det ska den naturligtvis vara även när du hoppar. Mellan hindren fokuserar jag inte på om hästan går i "LA-form", utan om den svarar på mina förhållningar. Väljer den att kröka på nacken i sin eftergift, är det upp till den. Huvudsaken är att man några galoppsprång innan hindret gör uppresande tygeltag (om det behövs, de flesta rutinerade hästar sköter sånt själv) för att ge hästen en möjlighet att se hindret och taxera rätt.
-Jag förstår inte heller vad du pratar om. För mig handlar inte form om vart den placerar huvudet, utan om den är eftergiven i ryggen.- neeeee de menade inte ja heller...
-Huvudsaken är att man några galoppsprång innan hindret gör uppresande tygeltag (om det behövs, de flesta rutinerade hästar sköter sånt själv) för att ge hästen en möjlighet att se hindret och taxera rätt- detta va jättr bra skrivet tack så JÄTTE MKT för dessa orden!