Alla ni Ceasar Milan-älskare

Sv: Alla ni Ceasar Milan-älskare

Lite roligt att så många gillar han här på Buke men i andra trådar skrivit ut sin avsky över elhalsband...

Man borde nog ta o reda på mer innan man talar om vad man tycker o tänker om saker o ting först.

Tycker det är också lite underligt o visa ett program som stöder olagliga saker i sverige. Vore samma sak som Alkolisten Erik butelj satt i tv program o visa hur man gör hembränt..

Senast ändrad:

Åh, jag gillar han ändå jag ;) Fast jag har ingen dubbelmoral gällande elhalsband eller stackel heller, förstås.

Jag gillar varken eller och har aldrig gjort.

Visst var jag lite impad för många år sedan över eltränade jakthundar. Men när jag fick lite mer kött på benen så insåg jag att det finns andra vägar.

Sen jag såg honom tvinga en reserverad hund att bli assistens åt handikappade personer så ville jag bara kräkas på honom. Rätt hund på rätt plats. Även om det GÅR så ska man inte pressa en hund till vad som helst. Min ena hund skule älska ett sådan jobb. Stabil, tålig, älskar att bli klappad och reagerar inte över människor med udda rörelsemönster. VARFÖR i *någonstans* väljer man inte en sådan hund????? Klantarsel...

Senast ändrad:

Lite roligt att så många gillar han här på Buke men i andra trådar skrivit ut sin avsky över elhalsband...

Man borde nog ta o reda på mer innan man talar om vad man tycker o tänker om saker o ting först.

Tycker det är också lite underligt o visa ett program som stöder olagliga saker i sverige. Vore samma sak som Alkolisten Erik butelj satt i tv program o visa hur man gör hembränt..

Själv har jag inget emot att folk bränner hemma, så de får gärna visa det på tv.

Elhansband vet jag inte ett dugg om, men det verkar ju inte så mysigt kanske.

Som tur är behöver man inte gilla allt han gör. ;)

Elhansband vet jag inte ett dugg om, men det verkar ju inte så mysigt kanske.

Som tur är behöver man inte gilla allt han gör. ;)

Nej man behöver inte gilla allt han gör men om du ogillar El o stackel som du säkert gör om du ser bilden o film när dom använder det för du kan ju fetglömma att han tar alla fel med Summern som han visa så fint i sin hand men inte max. Det är nog på max det där Dogtra halsbandet i mellanåt också o då är det inte en enda hund som njuter det kan jag lova.

Så gillar du han så lär man ändå nånstans acceptera att han elar o stacklar hundar.

ohh ja, man MÅSTE älska ALLT en person gör! om han skulle gilla pölsa, måste alla som gillar honom gilla pölsa då?

eller om han går utan strumpor i skorna? :crazy: eller han kanske inte har några gardiner hemma? :eek: eller aldrig städar i badrummet? :crazy:

hata ALLA för guds skull! ingen är skuldfri!

men kasta gärna sten på andra ändå.. det är mycket uppskattat att bidra till sån här uppvigling här på buke :idea:

Använde inte du själv stackel eller blandar jag ihop nu?

Jo visst har jag gjort det. Men jag förkastar inte det Milan gör heller. Jag är nog hundra på att han vet vad han gör i de flesta fall. Men har ju sett i många trådar hur folk som aldrig ens sett ett stackel eller elhalsband spyr ut som avsky över grejerna sen 10min senare sätter dom sig i soffan med popcorns påsen o njuter av Milan när han dresserar hundar till höger o vänster o skiter i att det är el o stackel för man får se 10min före hur hunden är sen i slutet en flämtande hund som är jätte lydig, sen det dom missar i mellan det två är att hunden säkert fått sig ganska rejäla omgångar med både el o stackel. För ni kan ju glömma att han är nån duvunge. för många av problem hundarna han har med o göra krävs nog ganska rejäla tag med. Jag vet hur det ser ut när man dresserar med el o.s.v. men det är det få här som gör.

Håller med om det där.

Och ja, jag tycker han gör mkt bra men inte allt. Och nej, jag är inte militant emot el. Vi använder det i stängsel till hästar, det har använts en hel del som hjälp att föra slaktdjur osv. Undras varför svenskarna mest gapar när det gäller hundar?

Jag förstår helt ärligt inte vad grejen är.
So what om CM gillar el och visar hur det fungerar??
De flesta som tittar på hans program vet att han är bra på hundar. Dessutom är killen enormt pedagogisk vilket gör att han kan förklara för okunniga ägare hur och varför hunden beter sej som den gör.

Jag gillar CM, men jag är inget större fan av elhalsband. Men det är ju pga min egna okunnighet. Dessutom har jag aldrig haft en hund i min ägo som behöver tränas med el för att funka i vårat normala liv.

Varför skulle det vara en sensationell nyhet att CM använder el eller stackel? Man ser ju honom använda det i programen hela tiden.

Jag förstår inte alls vad du vill med den här tråden:confused:
Vill du vi ska bojkotta och smutskasta den här personen helt, bara för att han använder elhalsband:confused:
Hur trångsynt får man vara:crazy: Tror du verkligen att alla gillar precis allt det du själv gör?

Jag är inte förtjust i att använda el på hundar, men det kan ju inte vara så himla hemskt som ni på buke får det att låta...egentligen. Vi lär ju våra hästar (och andra djur) att hålla sig innanför tråden i hagen med el. Så varför är det så fel att använda el för att lära hunden att låta bli katter?

(jag vet att det finns andra sätt...*funderar*...men varför använder vi inte bara trä/stålrörs hagar till våra hästar och andra djur? Men ni har säkert inte eltråd i era hagar:angel:)

Håller med om att det inte alls är någon sensation, han visar det öppet och anger motivet till dess användande, detta avsnitt har jag sett. Jag tror att människor numera i största allmänhet är rädda för allt som kan uppfattas som minsta obehagligt. Vissa anser till och med att man aldrig ska korrigera hunden utan ignorera allt dumt den hittar på. När man inte klarar av att bestämma över sin hund och ständigt försöker vara mänskligt snäll mot den i hopp om att få bli dess "vän" så lär ju elhalsband uppfattas som tortyrmedel. Jag har t.o.m hört talas om s.k dressyrskolor som inte ens använder "nej" i uppfostran av valpar- endast godis och beröm. Sådana enligt mig- GALNINGAR kan aldrig förstå ngt som el på hund oavsett hur tokig hunden än må vara- ignorera och ge godis när den lugnat sig! Eller ha med dig leverpastej som du smetar på tummen när problem uppstår osv hahahahahaaaa

Ja jag tänkte väl det, visste väl att jag inte blandade ihop.
Och nu förstår jag vad du menar.
Jag gillar inte heller el och stackel men CM vet vad han pysslar med.

Ja jag tänkte väl det, visste väl att jag inte blandade ihop.
Och nu förstår jag vad du menar.
Jag gillar inte heller el och stackel men CM vet vad han pysslar med.

Det är nog kanske 3år sen jag använde det vi några få tillfällen. Idag används det inte alls. Till och med tagit mitt gammla Pigghalsband o gjort till halvstryp till lydnaden.

*kl*

Tycker det är lite fel att programmet heter "Mannen som talar med hundar" och "The dog whisperer", enligt mig talar man inte med hundar när man använder el och liknande. Programmet borde heta "Cesar Millans hundskola" eller liknande istället...

Så det är ok att använda el om man vet vad man sysslar med?
Det är ok att använda metoder som funkar.
En viss grej funkar inte på alla, då både hundar och människor är individer.

Så ja, el är ok att använda om det funkar för människan och hunden som använder den.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 136
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Just nu så är det ju en aktuell diskussion. Jag hittade den här gamla amerikanska studien. Hade igen aning om att Rottweilers kom så...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 893
Senast: Ananas
·
Gnägg Känns overkligt att behöva skriva att nu har även min älskade Jollan vandrat vidare, p.g.a. brutet bakben i hagen. Det känns som ett...
Svar
18
· Visningar
2 003
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras I sommar fyller min chihuahua 3 år (hon flyttade till mig när hon var 5,5 månader gammal) och pinsamt nog vet jag fortfarande inte vad...
2
Svar
28
· Visningar
3 219
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv