Alla ni Ceasar Milan-älskare

Sv: Alla ni Ceasar Milan-älskare

Med rätt träning och rätt förare så är det dom bästa hundarna jag sett inom skydd och tjänst.

Fast jag undrar jag, Piru får rätta mig om jag har fel men jag vågar iaf påstå att det finns hundar av rejäl kaliber med mkt jävlar anamma i som ändå är så pass förarveka att de iallafall är korrigeringsbara utan att behöva elas. Ta Pirus schäfer som exempel.
Nu har jag inte sett precis allt, men av alla tävlingar/träningar etc jag har varit på som involverat skydd är han fortfarande den hunden jag är mest imponerad av. Just för att det verkar vara en hund som
är en sådan djävul i skyddet men världens goaste utanför. Och än en gång får Piru rätta mig om jag har fel. Men det är i kombination med det jag just nämnde sannerligen en förarvek hund.

Fast jag undrar jag, Piru får rätta mig om jag har fel men jag vågar iaf påstå att det finns hundar av rejäl kaliber med mkt jävlar anamma i som ändå är så pass förarveka att de iallafall är korrigeringsbara utan att behöva elas. Ta Pirus schäfer som exempel.
Nu har jag inte sett precis allt, men av alla tävlingar/träningar etc jag har varit på som involverat skydd är han fortfarande den hunden jag är mest imponerad av. Just för att det verkar vara en hund som
är en sådan djävul i skyddet men världens goaste utanför. Och än en gång får Piru rätta mig om jag har fel. Men det är i kombination med det jag just nämnde sannerligen en förarvek hund.

Visst stämmer det gott som du säger. Han har allt en skyddshund ska han skulle även passa bra som väktarhund till och med bli en riktigt bra polishund. Han är väldigt förig har hittlills aldrig behövt blivit arg o tagit tag i han man har fått stanna upp o talat om för han att det är skärpning som gäller men det har max varit så att man spännt upp halsbandet sen har han fogat sig pefekt o då gäller detta givetvis skyddet. Så han är i mina ögon en underbar hund drifter mer än de flesta jag sett ligger i absoluta toppskicket när det gäller dom bitarna totalt orädd o.s.v.

hemma så är han hur go som helst lillebror på 15år låg på golvet o brottades med han dom hade hur roligt som helst de två.Han är lugn hemma o brusar aldrig upp i onödan men det går o dra igång han i max på 2sek.

Visst stämmer det gott som du säger. Han har allt en skyddshund ska han skulle även passa bra som väktarhund till och med bli en riktigt bra polishund. Han är väldigt förig har hittlills aldrig behövt blivit arg o tagit tag i han man har fått stanna upp o talat om för han att det är skärpning som gäller men det har max varit så att man spännt upp halsbandet sen har han fogat sig pefekt o då gäller detta givetvis skyddet. Så han är i mina ögon en underbar hund drifter mer än de flesta jag sett ligger i absoluta toppskicket när det gäller dom bitarna totalt orädd o.s.v.

hemma så är han hur go som helst lillebror på 15år låg på golvet o brottades med han dom hade hur roligt som helst de två.Han är lugn hemma o brusar aldrig upp i onödan men det går o dra igång han i max på 2sek.

SÅ ska en riktigt bra schäfer fungera! :love:

Lite roligt att så många gillar han här på Buke men i andra trådar skrivit ut sin avsky över elhalsband...
Varför då? jag tycker att det är ganska oseriöst att man måste hålla med en person i alla dess åsikter bara för att man tycker att personen är duktig på hundar. Eller vad tycker du?

Vi har nog inte samma åsikt där, vilket spelar mig mindre roll.
:confused: Möjligt, eftersom du inte klargjort den.

Men jag har hittills inte stött på en sådan hund som jag menar, som fungerar bra på clicker, enbart positiv förstärkning etc. Dom är ytterst hårda i temperamentet, dominanta, smärttåliga och går uoo väldigt högt i drift under jobb.
Beror det på hundindividen eller (frånvaron av) uppfostran/skolning?
Vad är det för fel på Pirus jycke såsom MrsScabtree beskriver den??

När jag var yngre och stackel fortfarande användes ganska mycket, så såg jag faktiskt ingen hund som blev plågad av det.
Eh, du är 21 år? Hur ung var du då??

Mysigt för hunden? Bra och kunnig hundägare? Vi är inte så mycket bättre här, vi är bara färre som kan göra fel.
Jag har redan konstaterat att även dåligheterna smittar och sprider sig. Men, vi är än inte på den låga nivå som verkar vanligt i USA. Min något subjektiva uppfattning.

Det är sällan det hänger på hunden. Felet hänger i andra änden på kopplet.

LIA

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 136
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Just nu så är det ju en aktuell diskussion. Jag hittade den här gamla amerikanska studien. Hade igen aning om att Rottweilers kom så...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 893
Senast: Ananas
·
Gnägg Känns overkligt att behöva skriva att nu har även min älskade Jollan vandrat vidare, p.g.a. brutet bakben i hagen. Det känns som ett...
Svar
18
· Visningar
2 003
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras I sommar fyller min chihuahua 3 år (hon flyttade till mig när hon var 5,5 månader gammal) och pinsamt nog vet jag fortfarande inte vad...
2
Svar
28
· Visningar
3 219
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Valp 2025