Um nej vi fråntar ingen ansvar bara för att vi erkänner att något existerar och är ett problem? Vi kan påverka det och att säga att det är vanligt betyder ju inte att det måste fortsätta vara vanligt?Enligt vems norm är de här sakerna du beskriver, acceptabla och normala beteenden?
Som jag skrivit ovan: jag inser att det säkert finns subkulturer där detta ses som lite "kul".
Men norm, och del av mansroll - nej, det köper jag inte.
Genom att uttrycka på det sättet, "normaliserar" vi beteendet.
Genom att skylla på en "norm" fråntar vi individen dess egna ansvar för handlingarna.
Är det vardag, menar du, att få kukbilder?
Och att bli tafsad på i vardagen?
Om du har den bilden av vad som är vanligt och normalt kan jag bara beklaga ditt umgänge och din bekantskapskrets. Och möjligen ditt kontaktnät på internet, som fylls av idioter som beter sig illa.
För nej, något normalt beteende, som följer normen, beskriver du faktiskt inte.
Och what the....??? Min umgängeskrets? Du tror det här är unikt alltså?? En snöflinge-situation? Om dom männen tillhör min umgängeskrets så är dom utkastade ur den så fort dom gör nåt sånt men många är okända män eller män man "måste" umgås med på typ jobb eller fritid som på fester eller annat där man inte bestämmer själv vilka som kommer dit och där man inte i förväg kan förutspå att Jimothy kommer tafsa på en eller skicka en kukbild