alla landslag 2007

Sv: alla landslag 2007

Tja, vad kan man säga?? Ni 08-tor ska alltid vara värst! ;) ;)

eller får man säga:
- De som har råd att köpa en färdig häst bor däromkring och samlas självklart till en klubb :angel:

..jag får nog ingen julklapp efter detta inlägg :devil:

eller får man säga:
- De som har råd att köpa en färdig häst bor däromkring och samlas självklart till en klubb :angel:

Aja, baja!;) Vill du inte ha några julisar i år???;) ;) Själv skulle jag givetvis ALDRIG uttala att jag har exakt samma åsikt som du...nej då, jag är ALLDELES för rädd för att bli utan julisar för att säga nåt sånt....:angel:

eller får man säga:

Tja, det där är ju inte helt sant i detta fall.

Dessutom tycker jag att juniorer ska lära sig på rutinerade hästar även om det är jobbigt med missunnsamma människor som inte accepterar det.

Tja, det där är ju inte helt sant i detta fall.

Dessutom tycker jag att juniorer ska lära sig på rutinerade hästar även om det är jobbigt med missunnsamma människor som inte accepterar det.

Jag tycker att det är helt rätt att juniorer ska rida erfarna hästar. :idea:
men håller med om att det nog hänger ihop lite som "mycket irriterande" skrev.
Helt sant eller ej så finns det något bakom ;) kul att några har pengar :angel:

Du var inte vidare påläst du... Det är väl max en av SW:s juniorer som inte ridit *klass på en häst som var "ofärdig" när den införskaffades.

Dessutom har vi 2 ponnyryttare med i spetstruppen :D

Nu vet vi vilka från Wäsby och Tidaholm som kommit med, kan ingen skvallra om vilka resten är istället för att gnabba om vem som åker runt på färdig häst eller inte, det tycker jag är upp till dom. Själv tycker jag det är en härlig känsla att lyckas med en häst man tagit fram själv:angel: men sen har jag ju inga pengar ändå så......

YR-trupp
Spets:
Angelica Egfors
Emmi Gardell
Lotta Fredriksson
Nathalie Mortensen
Rebecka Tell
Stina Åhsberg

Utmanar:
Charlotte Röhfors
Elin Göransdotter
Hanna Berg
Sophia Ericsson
Sandra Gustavsson
Theodor Wahren

med reservattion för återbud och annat ;)

Nu vet vi vilka från Wäsby och Tidaholm som kommit med, kan ingen skvallra om vilka resten är istället för att gnabba om vem som åker runt på färdig häst eller inte, det tycker jag är upp till dom. Själv tycker jag det är en härlig känsla att lyckas med en häst man tagit fram själv:angel: men sen har jag ju inga pengar ändå så......

Jag vet några stycken.:bump:

Juniorer:
Amanda Staam
Hannes Melin
christoffer forsberg
karolina larsson
maria bredberg,
ludvig svennerstål
joakim järn
anna sindahl

Ponny
Amanda Löwenberg
Fanny Nersing
Johanna Bley

eller får man säga:

Du behöver nog inte oroa dig, dom brukar inte ta sig så långt varken som YR och definitivt inte som Seniorer, förmodligen slutar hälften rida efter första året som YR.

:idea: Nu ska vi vara,nu ska vi vara snälla...:idea: Och inte vara missundsamma..:bump:
En liten,liten tanke bara:angel:
Vart skall de få läromästarna ta vägen,om inte till de ryttarna som är i början av sin tid som t.ex fälttävlansryttare?Skall dessa bara ställas av i ett hörn,till ingen glädje vare sig för hästen,eller sporten?:angel:
Tror nog att vi alla unnar sporten/tävlingshästen/förra ägaren att dessa fantastiska tävlingsindivider får fortsätta att lära så många ryttare som möjligt,till att bli ryttare som tar kloka beslut i de olika situationerna,som sporten bjuder på.Detta ger i sin tur sporten ett ansikte utåt.
Att ta fram en bra häst,som "rymmer" de erfarenheter en läromästare står för,kostar tid,planering,omsorg och inte minst, pengar.Tror ngn ngt annat,då är man dåligt påläst:idea:
Hoppas att tomten fick er att se "runt hörnet":rofl:

Håller med dig!! Tack vare läromästarna kan vi bl.a få (nya) duktiga och rutinerade ryttare..

jag har fler namn till ponnytruppen...
Caroline Svensson Katitzie
Ida Bönmark Riex Texas
Agnes Nilsson Muscot
Sara Mikaelsson Sparkling Girl (tror Jag)
Tre skåne tjejjer ;) ... Alla kommer inte ifrån stockholm i året trupper...

:confused: Du behöver nog inte oroa dig, dom brukar inte ta sig så långt varken som YR och definitivt inte som Seniorer, förmodligen slutar hälften rida efter första året som YR.:confused: :confused:

Blev bara lite konfunderad över din text,som inte föder en go´känsla hos mig i allafall.
Likaså,att det är slöseri att vissa rider som Junior:confused:
Se det så här istället,att i alla åldersgrupper,där vi har ngn eller ngr som visar fram"hovarna":rofl: genererar det ett sug nedåt och även inom den gruppen.T.om att det kanske ännu mer, ger de som är snäppet äldre,en liten dj-ar-annammat push.
Hoppas att alla,på vilken nivå ni än rider,passar på att njuta av vad du & din häst gör.Hemma i skogen,ute i ösregnet,på barbackagallopen,
dressyrbanan,terrängträningen och alldeles säkert i startfållan:love:

jag har fler namn till ponnytruppen...
Caroline Svensson Katitzie
Ida Bönmark Riex Texas
Agnes Nilsson Muscot
Sara Mikaelsson Sparkling Girl (tror Jag)
Tre skåne tjejjer ;) ... Alla kommer inte ifrån stockholm i året trupper...

och marie cedermark..

Jag håller absolut med dig om att de rutinerade gammla hästarna ska få lära ut vad de kan till yngre ryttare och jag tror det är jätte viktigt.
Men samtidigt känns det lite som att fälttävlan håller på att bli en riktig rikemansport, iaf på juniorsidan.
Det fokuseras så väldigt mycket på att komma med i landslaget just som junior och det ska vara med de allra bästa hästarna.
Det är helt sjukt vad kräsna vissa är, flera landslagsryttare i seniorlaget hade inte tackat nej till hästar juniorerna kasserar. :crazy:

Jag uppfattar det inte som att målet för juniorerna i landslaget är att lära sig och bli erfarna utan att vinna så mycket som möjligt (helst över seniorerna) och rida fort som s*tan i terrängen, tur att de har erfarna hästar som kan dra upp benen fort iaf...:angel:
Är en häst inte under 50 i dressyren är det en dålig häst, inte inom tiden i terrängen, en dålig häst...
Varför inte satsa långsiktigt? Lära sig hur man verkligen utbildar en ung inte helt perfekt häst till att ändå bli riktigt bra med tiden, kanske till och med mästerskapshäst.
Egentligen är det ju faktist ledningens ansvar att se till att det blir seriösa ryttare som faktiskt fortsätter som YR och senior och inte lägger av när det inte blir lika lätt längre. Annars blir det inte så många nya fälttävlanstjärnor...
Men såklart finns det flera jätteduktiga och seriösa juniorer också som tur är :bow:

Oj, vad jag flöt ut nu... Ingen som vet seniortruppen :D

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vårt stall är låst pga att veterinären tagit prov för kvarka, även om de själva medger att misstanken är väldigt låg. Under tiden får...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: Cambrie
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
491
Senast: CarEr
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023