Sv: alla landslag 2007
Jag håller absolut med dig om att de rutinerade gammla hästarna ska få lära ut vad de kan till yngre ryttare och jag tror det är jätte viktigt.
Men samtidigt känns det lite som att fälttävlan håller på att bli en riktig rikemansport, iaf på juniorsidan.
Det fokuseras så väldigt mycket på att komma med i landslaget just som junior och det ska vara med de allra bästa hästarna.
Det är helt sjukt vad kräsna vissa är, flera landslagsryttare i seniorlaget hade inte tackat nej till hästar juniorerna kasserar.
Jag uppfattar det inte som att målet för juniorerna i landslaget är att lära sig och bli erfarna utan att vinna så mycket som möjligt (helst över seniorerna) och rida fort som s*tan i terrängen, tur att de har erfarna hästar som kan dra upp benen fort iaf...
Är en häst inte under 50 i dressyren är det en dålig häst, inte inom tiden i terrängen, en dålig häst...
Varför inte satsa långsiktigt? Lära sig hur man verkligen utbildar en ung inte helt perfekt häst till att ändå bli riktigt bra med tiden, kanske till och med mästerskapshäst.
Egentligen är det ju faktist ledningens ansvar att se till att det blir seriösa ryttare som faktiskt fortsätter som YR och senior och inte lägger av när det inte blir lika lätt längre. Annars blir det inte så många nya fälttävlanstjärnor...
Men såklart finns det flera jätteduktiga och seriösa juniorer också som tur är
Oj, vad jag flöt ut nu... Ingen som vet seniortruppen