Alla er mot pitbull's kolla här :D

Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

På nyhterna i morse sa de att 1% av alla hundar var ngn av de sk. kampraserna och att de stod för 10% av de anmälda hundbetten. Har för mig att det var dom siffrorna de använde iaf...
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Jag läste samma siffror någonstans.. Tror det va någons länk någonstans bland vimmlet av dessa kamphundstrådar..
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D


så söt :love: visar verkligen att en hund med rätt uppfostran (om än fet) kan bli en utmärkt sällskapshund!

Min mormor hade alzheimer och bodde på ett sånt "hem". Varje gång vi ko och hälsade på satte sig min halvgalna terrier blickstilla under deras bord så att alla skulle komma åt att klappa och titta på henne. Det var något hon kommit på helt själv och alla tanterna och farbröderna med alzheimer blev jätteglada när Min hund kom på besök :p
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

så söt :love: visar verkligen att en hund med rätt uppfostran (om än fet) kan bli en utmärkt sällskapshund!

Är väl aldrig någon som inte påstått att de oftast är hur mysiga sällskapshundar som helst. Det jag (och många med mig) vill få fram är att när det väl smäller med t.ex. en pitbull så gör det det rejält. Men oftast fungerer ju hundarna hur bra som helst som snälla sällskapshundar. Annars skulle ju ingen skaffa dom.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Därför att en kategori av ägare tror att det bara är ett uppfostringsproblem o därför vägrar inse vad de har i snöret.
Ung lika illa som puckona som skall har en farlig hund.
PL

Just vad jag ville ha fram!!!:bow:

Och du som undrade hur många pits jag träffat; inte många! Jag har aldrig uttalat mig om rasen, vet bara det man läser och tidningar förvränger ofta det är jag väl medveten om. Vilken hund som helst kan bitas (de har ju tänder, eller hur!?)
Det är alla dessa ägare/älskare av rasen som inte erkänner att rasen är avlad för kamp som jag inte har mycket över för! Hoppas du förstår hu jag menar.
Tex jag älskar min ras, husky, men jag är väl medveten om deras instinkter och ursprung och skulle aldrig förneka det!!
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 493
Senast: Sezziyanen
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp