Alla er mot pitbull's kolla här :D

Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Det var det mest fruktansvärda jag sett.Den stackars hunden är allt annat än glad. :eek: :eek: :eek:
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Jo men faktum kvarstår. Pittbulls är avlade för kamp. Varför skall man försöka göra kamp eller brukshundar till rena sällskapshundar? Det finns andra raser för det.

Nej men det finns pittbulls som är tränade för det. De har ett visst temprament men de blir inte mördare förrän du börjar träna dom till det.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Håller med Grana, den var helt enkelt för Fet för att ens orka röra sig:eek: :cool:, och att den sen blev tvingad till att ligga där hos tanten gör ju saken SÅ mkt bättre...*not*
Stackars hund.


Så Nej-den filmen säger mig faktiskt ingenting om jag ska vara ärlig.:smirk:
 
Senast ändrad:
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Jag måste säga att jag tyckte fruktansvärt synd om den hunden:( Ingen hund är värd att bli så fet inte ens en pit bull. Pit bull kan bli en bra hund om den är rätta personer. Men dem har fått så dåligt rykte att jag tror aldrig att det kommer ändras. Jag känner en som äger en Amrikansk Staffordshire Terrier, den liknar en pit bull fast den är mindre. Och när hon skulle lämna den på hunddagis eller vad det nu va. Hon fick inte lämna den där för att dem sa att det var en Pit Bull. Även när ägaren sa att det inte va en Pit Bull.
Visst Pit Bull är en hemsk ras om den kommer i fel händer men jag tro det är en underbar hund om den kommer i rätta händer, eller har jag fel?
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Nej men det finns pittbulls som är tränade för det. De har ett visst temprament men de blir inte mördare förrän du börjar träna dom till det.
Nej jag har inte skrivit mördare, jag skrev avlade för kamp. Naturligtvis blir de vad man gör det till. Men de har ett visst temperament delvis för att de är avlade till kamp, det kommer man inte ifrån.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Hallå!! Man kanske tycker att Pitbullen är en snygg och trevlig hund? Ska man ej tycka det då? Ska man istället köpa tex en Labbe för att, jo det passar samhället bättre. Skulle inte tro det.

Kul att se att det enda alla såg va ordet "snygg". inte att du valt pitbull pga att den va trevlig=/

Å självklart väljer man hundras även efter utseendet. den som förnekar det är ju bara pinsam.

Det finns massor av raser jag inte skulle välja pga att dom inte tilltalar mig utseendemässigt.

Jag gillar pitbullens utsseende. precis som jag även tycker andra bitiga hundraser är snygga som amstaff såklart, boxer, cane corso, dogo argentino, staffe, å tro det eller ej, jag älskar mopsar! Men det kan ha mycket att göra med deras otroliga personlighet att göra. men jag tycker det är snygga hundar ja.

Tänk er den fulaste ras ni vet, om ni sen lådsas att den har alla egenskaper ni vill ha på en hund. skulle ni då skaffa ne sån? jag skulle inte det i alla fall. jag är villig att "offra" några egenskaper för utseendet.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

nej du har rätt. fast hunden är inte hemsk i fel händer. den gör ju bara vad den förväntas att göra.

Tyvärr är det inte så många som håller med om att det är ett ägarproblem...
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Vissa egenskaper ja. Men jag skulle inte välja en bitig (som du själv uttrycker det) hund framför en obitig som inte är lika snygg. Just den egenskapen är något jag aldrig skulle tumma på, hunden får vara hur snygg som helst -jag skulle ändå inte välja den rasen om jag vet att den har ett förflutet som kamphund och att en viss retning kan få den att snedtända. Vet inte hur det är för er andra, men jag tycker personligen att det finns fler än en hundtyp som tilltalar mig utseendemässigt.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Tyvärr är det inte så många som håller med om att det är ett ägarproblem...

Självklart är det ett ägarproblem, men att inte kunna erkänna att det även är rasbundet är rätt blåögt.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

med "bitig" menar jag bitig i kroppen. kralliga, muskulösa hundar.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Självklart är det även pga rasen. men kan man hund och uppfostrar den rätt och är en bra ägare som hunden litar på så händer det ju sällan olyckor. om hunden inte har lynnesfel vill säga.

En frisk hund i fel händer kan bitas ja, pga att den inte vet att det är fel och för att inte husse/matte tar ledarrollen.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Det bevisar ju inte mer än att hunden i just den sekunden var lat och ville bli klappad.
Videon visar inte hur hunden är när den möter andra hundar, hur den är när man gör någonting den kanske inte tycker så mycket om etc.
Om du letar runt på youtube kommer du hitta en och annan film där pittbull inte är sådär trevliga också!

Min chihuahua brukar döda små möss, humlor, etc. En gång lyckades hon till och med ta en liten fågel. Men min chihuahua är så långt ifrån en jakthund det bara går att bli!!
Min Jack Russell terrier tycker om att äta blåbär från riset i skogen, men det innebär inte att hon är avlad för att plocka bär!
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Visst Pit Bull är en hemsk ras om den kommer i fel händer men jag tro det är en underbar hund om den kommer i rätta händer, eller har jag fel?

Men faktum kvarstår att den är avlad för kamp och 90% av de som har en pitbull förnekar att så är fallet. De tror att det är en gosehund som är snäll mot allt och alla och inte har någonting bakom sig. Skulle de ist veta vad det är för slags hund de har i kopplet skulle jag inte vara lika orolig.

Dock får mina småhundar aldrig hälsa på ngt som ens liknar en pitbull. Känner till två hundar som blivit ihjälbitna, varav en ett syskon till min ena när den var 5 månader gammal. När de kom in till djursjukhuset för att dokumentera skadorna sa de att det var det värsta de sett.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Men faktum kvarstår att den är avlad för kamp och 90% av de som har en pitbull förnekar att så är fallet. De tror att det är en gosehund som är snäll mot allt och alla och inte har någonting bakom sig. Skulle de ist veta vad det är för slags hund de har i kopplet skulle jag inte vara lika orolig.

Dock får mina småhundar aldrig hälsa på ngt som ens liknar en pitbull. Känner till två hundar som blivit ihjälbitna, varav en ett syskon till min ena när den var 5 månader gammal. När de kom in till djursjukhuset för att dokumentera skadorna sa de att det var det värsta de sett.


Okej, jag vet ju ingenting om pitbull så...Men vad hemskt med dem småhundarna som blev ihjälbitna:cry: Jag skulle heller aldrig låta min hund komma i närheten av en pitbull även om dess ägare säger att den är snäll, man vill ju inte riskera ngt..
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Tycker att det är förbannat konstigt och mer än tråkit att det finns människor som väljer ras efter utseende! Pitbull är bland de raser som tilltalar fel folk tyvärr och det har varit och kommer nog tyvärr förbli en fläck för raser som pitbull/amstaff..

Korsningsaveln som drivs ganska flitigt ger yttligare mindre seriösa personer möjligheten till att bidra med mer skit för samhället och rasen.. Det är ju oerhört ballt att äga en farlig hund, och kanske känns det som en nödvändighet för människor i den undre kretsen...

Alla hundar blir vad man gör dem till och kampraser har en bakgrund och från början ett syfte som gett dem förmågor/drifter/genetiskt betingade instingter som kräver mycket kunskap och rätt intresse från sin ägare för att inte bli obehaglig.


Jag undrar vad man har för behov som människa när man väljer hundar med sådana genetiskt betingade instingter? Vad skall man med dessa instingter till? Den extrema kämpar glöden och viljan till att inte ge upp som jag uppfattar är rastypiskt pit/amstaff är inte nödvändigt för en sällskapshund skall bli trevlig och fylla sitt syfte..

Jag menar jakthundar med mkt jaktinstingt har man när man vill jaga..

Vallhundar med vallningsinstingter till vallning...osv

Vad skall man ha kamphundens instingter till om man inte skall andvända det i ett oädelt syfte?
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

fy fan säger jag bara... *skakar på huvudet*...
En Pitbull ska vara smal och "smäcker" i kroppen, inte se ut som en säl med 5-10 cm rent späck på kroppen!

Hur f*n kan du som "försvarare" till rasen ens visa upp denna film? Jag själv har inget emot APBT alls, men undrar bara hur du kan med? :crazy: :eek:
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Den hunden ser bara fet och apatisk ut i mina ögon. :crazy:
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Tänk er den fulaste ras ni vet, om ni sen lådsas att den har alla egenskaper ni vill ha på en hund. skulle ni då skaffa ne sån? jag skulle inte det i alla fall. jag är villig att "offra" några egenskaper för utseendet
SJÄLVKLART hade jag det! OM hunden i fråga var sund också.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

KL

eftersom att den som hade lagt in videon redan fått ex antal kommentarer om hundens vikt skrev denne:


"Thanks for all the nice comments and
also concern for the dog. My sister
inherited this pit from our uncle who
passed away in Jan/2006. The dog weighed
in at 112 lbs at the time but I'm happy to
report that he has lost 17 lbs since.
Deb has him on a Vet supervised diet and
exercise regimen
"
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 493
Senast: Sezziyanen
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp