Alla er mot pitbull's kolla här :D

Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Tråkigt att jag ska behöva lägga fram fakta när det bara är att
ta en titt i tidningen.

Du kan väl inte påstå att du har missat alla senaste händelserna
där en hund är inblandad.

Det krävs inte många hjärnceller för att läsa.
Finns flera trådar om det här på buke.
Bara att läsa.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Tråkigt att jag ska behöva lägga fram fakta när det bara är att
ta en titt i tidningen.

Du kan väl inte påstå att du har missat alla senaste händelserna
där en hund är inblandad.

Det krävs inte många hjärnceller för att läsa.
Finns flera trådar om det här på buke.
Bara att läsa.

Jag förljer intensivt alla trådarna här på buke om PB.. Och jag läser tidningen.. Men om du nu följt trådar och tidningar så vet du oxå att med en ordentlig uppfostran av en hund kunnig person så kan även pitbull vara en underbar hund. Det är ju så att hundarna har avlats fram till att kampa.. Ja..
Men att många försöker få bort den inriktningen på PB..
Har du oxå följt trådarna så vet du att hundarna inte förstör sej själv..

Trodde inte jag skulle sitta och förklara just den rasen.. Men ska du hävda dej på något vis så räcker det inte med vad DU läst och hört.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Sen förstår jag inte vart din "ilska" och "otrevlighet" kom ifrån.. Allt jag bad dej göra va att visa något konkret för det du uttrycker dej i.. Jag blir lite förvånad över din fientliga inställning.

Det här med tidningarna har skapat flera trådar.. Och trådarna är för att diskutera.. Inget konkret genom det.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Usch hemskt att se hunden så tjock. Skönt att däremot läsa att dem försöker göra något åt det och banta ner den. jag tycker heller inte videon visar mig något om pitbull. Visst finns dte snälla hundar av alla raser men tycker inte att en film på en hund bevisar en hel ras. Jag har tvärr bara haft dåliga erfarenheter av amstaff,. pitubull blandningar så jag är inte så positiv till rasen och tyvärr är det ofta fel ägare på den. Dem behandlas som vapen och inte som hundar utav många.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Inte ens värt att kommentera. :eek:
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

så att läsa trådar på buke å kolla i tidningen BEVISAR att pitbulls är folkiskna? de va de dummaste jag hört. Det enda det bevisar är att det är ett problem inget annat!
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Kl, En liten fundering till alla er som säger att hunden blir vad man gör den till, att det enbart beror på uppfostran och vem som äger den. Varför händer då alla "olyckor" med den snälla familjepitbullen som plötsligt bara anfaller???
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Jag tycker inte att det enbart beror på uppfostran. det beror på att fel folk har dessa hundar. dom avlar på vilket skit som helst. då föds det valpar med lynnefel.

Men fortfarande är det människans fel.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Kl, En liten fundering till alla er som säger att hunden blir vad man gör den till, att det enbart beror på uppfostran och vem som äger den. Varför händer då alla "olyckor" med den snälla familjepitbullen som plötsligt bara anfaller???

Ja det får ju hvudet att fundera.. Men en tanke är ju att de kanske inte har rätt rang i familjen.. Har de gjort klart för hunden att det är människorna som bestämmer i alla lägen? Det kan vara så enkelt att de inte gjort det.. Men självklart kan det ha andra orsaker.. La bara in ett förslag på hur det kan vara.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Kl, En liten fundering till alla er som säger att hunden blir vad man gör den till, att det enbart beror på uppfostran och vem som äger den. Varför händer då alla "olyckor" med den snälla familjepitbullen som plötsligt bara anfaller???

Tummen upp. Håller med och skulle vilja veta svaret på den frågan. Konstigt att så många som fostras rätt ändå slår slint i huvudet???
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Därför att en kategori av ägare tror att det bara är ett uppfostringsproblem o därför vägrar inse vad de har i snöret.
Ung lika illa som puckona som skall har en farlig hund.
PL
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Nej jag har inte skrivit mördare, jag skrev avlade för kamp. Naturligtvis blir de vad man gör det till. Men de har ett visst temperament delvis för att de är avlade till kamp, det kommer man inte ifrån.

Hundar är rovdjur i grund och botten. Men det är klart att små terriers kanske inte kan göra lika stor skada. Tycker vi ska se till att fel personer inte får ha hund, oavsett ras. Har en kompis som haft en pittbull. Hon var världens goaste hund! Hon vaktade givetvis sin omgivning, men det gör min hund med och han är långt ifrån en pittbull...
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Kl, En liten fundering till alla er som säger att hunden blir vad man gör den till, att det enbart beror på uppfostran och vem som äger den. Varför händer då alla "olyckor" med den snälla familjepitbullen som plötsligt bara anfaller???


Hur många familjer har du träffat med pittbulls? Jag känner 2 som äger/ ägt pittbull och båda hundarna har varit suveräna. Det är ju synd att man aldrig hör om dom i media.
Däremot har jag en granne vars labrador bet hennes son i ansiktet.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1020717,00.html

detta under 2006.
angrepp totalt av kamphund: 136
angrepp totalt av annan hundras: 1287
 
Senast ändrad:
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Jag förljer intensivt alla trådarna här på buke om PB.. Och jag läser tidningen.. Men om du nu följt trådar och tidningar så vet du oxå att med en ordentlig uppfostran av en hund kunnig person så kan även pitbull vara en underbar hund. Det är ju så att hundarna har avlats fram till att kampa.. Ja..
Men att många försöker få bort den inriktningen på PB..
Har du oxå följt trådarna så vet du att hundarna inte förstör sej själv..

Trodde inte jag skulle sitta och förklara just den rasen.. Men ska du hävda dej på något vis så räcker det inte med vad DU läst och hört.

Där hålelr jag till 100% med
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Det är klart att det kan vara en underbar hund.
Men som sagt, det är i uppfostran det brister.

Fel hund i fel händer kan inte bli annat än fel.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

detta under 2006.
angrepp totalt av kamphund: 136
angrepp totalt av annan hundras: 1287
Eh.. En annan liten tanke..
Hur många "kamphundar" finns det i sverige?
Hur många är alla andra?
Skulle vara intressant att se den procentuella siffran:idea:
//C
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Det är klart att det kan vara en underbar hund.
Men som sagt, det är i uppfostran det brister.

Fel hund i fel händer kan inte bli annat än fel.

Okej.. Jag kommer lägga mej här i den här diskutionen mellan oss.. Får ändå inte ut något svar på min fråga.. Vill inte "tramsa" runt i onödan:cool:
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 493
Senast: Sezziyanen
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp