Alla er mot pitbull's kolla här :D

Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Tänk er den fulaste ras ni vet, om ni sen lådsas att den har alla egenskaper ni vill ha på en hund. skulle ni då skaffa ne sån? jag skulle inte det i alla fall. jag är villig att "offra" några egenskaper för utseendet.

Kors i det höga taket. Det måste vara något fel på mig som lätt skulle göra det valet. Att ha en skitful, krullhårig och grön hund om den har de mentala egenskaperna och ett funktionellt utseende. Det vill säga att hunden ska kunna jobba utan att ha andningsproblem, ont i höfter, hårsäcksinflammationer och annat. Jag är villig att offra ALLA utseendebitar för en hund som har alla mentala bitar jag vill ha. Vad fan är det för tänk du har? Det är ju det mentala man lever med, inte ett jäkla utseende. Det är det mentala som folk i omgivningen kommer märka av, på gott eller dåligt sätt.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Och en trevlig och mentalt bra hund blir "snygg" i andras ögon, just för den är så trevlig :) Många skulle säga *en sån vill ja ha*
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Jag har gjort så - vinthundar var de absolut fulast jag visste som liten - hur kunde någon vilja ha en sådan? Med tiden insåg jag att jag inte ville sköta all päls raserna jag gillade hade etc och har idag lärt mig att tycka att vinthundar är underbart vackra....och har rätt personlighet för mig.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Jo men faktum kvarstår. Pittbulls är avlade för kamp. Varför skall man försöka göra kamp eller brukshundar till rena sällskapshundar? Det finns andra raser för det.

Min hund (boxer) är i grund och botten avlad för kamp/strid och sällskapshund är hon också. Eller jag ska sjasa bort henne varje gång hon kommer fram och kryper upp i knät eftersom hon inte får vara sällskap.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Den filmen säger ingenting om pb.. vi vet redan att många pb är perfekta familjehundar.. endel inte..
den där filmen är bara djurplågeri :crazy:
Hunden är fet och får inte ens ligga som den vill :(
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Nja det var ju tankspritt av mig att inte precisera det hela. Det mest fruktansvärda jag sett filmat på en hund och dess övervikt.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Jag tyckte dom ibörjan av filmen sa att hunden hade valpar i magen. Men sen var den ju fläskig som en gris, oxå.

Jag har en bekant som har en pitbull som är vältränad, lydig och vänlig som ett lamm.
Så visst finns det snäll pit's.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Kors i det höga taket. Det måste vara något fel på mig som lätt skulle göra det valet. Att ha en skitful, krullhårig och grön hund om den har de mentala egenskaperna och ett funktionellt utseende. Det vill säga att hunden ska kunna jobba utan att ha andningsproblem, ont i höfter, hårsäcksinflammationer och annat. Jag är villig att offra ALLA utseendebitar för en hund som har alla mentala bitar jag vill ha. Vad fan är det för tänk du har? Det är ju det mentala man lever med, inte ett jäkla utseende. Det är det mentala som folk i omgivningen kommer märka av, på gott eller dåligt sätt.

Jag bockar för dej och ditt inlägg. Du sa allt!:bow: :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Äckligt!

Bara för att just den inte är farlig betyder inte det att hela rasen
helt plötsligt blivit folkvänlig.
För de flesta är faktiskt folkilskna. Icke att förglömma!
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Äckligt!

Bara för att just den inte är farlig betyder inte det att hela rasen
helt plötsligt blivit folkvänlig.
För de flesta är faktiskt folkilskna. Icke att förglömma!

Är ingen pitbull fanatiker då jag föredrar godkända raser.. Men Om du ska komma med liknande anklagelser mot någon ras så hoppas jag att du har någon statistik att hänvisa till.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Nej, jag menar inte alls att det var en hund som var glad eller något sånt utan bara att pitbull's har en själ & kan bli feta som alla andra hundar då jag jämt & ständigt får höra från folk att pitbullar aldrig tänker på nått annat änn att mörda osv, jag har aldrig påstått att hunden var glad, det finns småhundar som bärs i handen hela tiden som blir överfeta & vf hör vi aldrig nått om det? Jag ville bara visa med detta att pitbull's ÄR hundar 6 inte mördar maskiner jag säger inte att den hunden mår bra, det är bara en film jag hittade..
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Är ingen pitbull fanatiker då jag föredrar godkända raser.. Men Om du ska komma med liknande anklagelser mot någon ras så hoppas jag att du har någon statistik att hänvisa till.


Om du är det minsta insatt i problemen som finns med dessa
hundar så borde du vara smart nog att inte komentera.


Gör alla en tjänst och Håll du dig till dina godkända raser.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Om du är det minsta insatt i problemen som finns med dessa
hundar så borde du vara smart nog att inte komentera.


Gör alla en tjänst och Håll du dig till dina godkända raser.

Jo att problemet finns är ju inget nytt.. Men med så kraftiga utlåtanden så bör man ha en grund eller något att hänvisa till..
Är man smart så har man lite fakta innan man skriver något..
Jag är inte 100% insatt.. Men jag är inte bakom flötet.. Och jag vet att det är ett enorm problem.. Jag tycker ändå att om du nu kan så mycket så borde du kunna hänvisa till något!:cool:
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Kraftigt utlåtande?

Kyss mig i häcken.


Du får dig själv att verka bakom flötet.
 
Sv: Alla er mot pitbull's kolla här :D

Först trodde jag att hunden var död. Den rörde ju inte sig. Men visst. Det finns ju undantag ifrån alla regler.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 493
Senast: Sezziyanen
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp