All rasism på buke nuförtiden?!

Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Det tycker jag är skrämselpropaganda!! Svenskar skulle jobba med allt om det inte fanns invandrare!
Själv jobbar jag inom städ och äldrevård och fått erbjudande att köra buss , tackade nej och började jobba med lågavlönade barn osv! På alla ställen jag jobbat har de flesta varit svenska osv. Ofta väljs invandrare till lågavlönade jobb istället för en svensk då arbetsgivaren får bidrag! Jag har flera gånger fått frågan om jag är berättigad bidrag vid jobbsökning! Sen har jag sett att det är någon från ett annat land som börjat jobba där osv... Skulle inte arbetsförmedlingen betala tex busschafförsutbildningen skulle det nog inte vara lika många utländska osv där.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang faktiskt.

Vad tycker du egentligen är problemet ?
Att en person från ett annat land fått det jobb du anser dig rättmätligen borde fått och den fick det pga arbetsgivaren får bidrag, är då problemet att den är från ett annat land eller att arbetsgivaren väljer att anställa den som kostar ag minst ?
Eller är problemet att du tycker att invandrarna fastnar i låglöneyrken ?
Väljer invadrare busschaufför yrket för att utbildningen är betald ? Men det är den ju för alla så varför tror du att invandrare då i högre grad väljer just det yrket ?

Som sagt jag fattar inte vad du far efter. Sen undrar jag också varför du skriver osv efter nästan varje mening. Och så vidare ? Vad är det en ska tänka in där ?
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Det känns väldigt tråkigt att du tror och tycker så.

tycker du det ? bara här på buke bubblar dubbelmoralen bland medlemmarna så jag skäms över mäsnkligheten iblan ...o tro att folk som sitter här o skriver talar sanning är fruktansvärt naivt...jag vet flera av "er" som verkligen inte lever som ni skriver....tyvärr ser det ut så i det riktiga livet.

Jag står iallafall för vad jag tycker och att jag har fördomar, som alla människor faktiskt har.

I en perfekt värld skulle det vara underbart om det är som just du säger att det ska vara....men en perfekt värld lever vi inte i.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Det är inte subjektivt utan det är en av de faktorer som ingår i främlingsfientlighet, rent objektivt.
Någon annan som är mera insatt kan nog uppge någon bra källa på det.

Förklädda dolda agenda och lögner hör mer eller mindre till mänskligheten och jag gissar att det är ett inträdeskrav för att bli politiker.
Dock, att rasister skulle vara lögnaktigare än andra lär du inte hitta någon källa på. Att sedan det ekonomiska argumentet skulle göra någon till rasist faller också platt.


Men då så borde du ju vara för invandring.
Utan den ingen välfärd eller omsorg om de gamla.
Äldreomsorgen skulle falla ihop som ett korthus utan de invandrarkvinnor som arbetar där.

Det är ett av de yrken som Svenskar tenderar att välja bort.
Kollektivtrafiken skulle också falla ihop med totalt kaos som följd.


Sverige klarade av att bemanna branscherna innan invandringsbomben och NÄR det väl saknats arbetskraft, utbildad som outbildad, så fyllde vi upp med invandrare.
1. Den metoden föredrar jag 2. Människor som arbetar säger jag ingenting om, förutsatt att de inte fått sina tjänster pga särbehandling, bidrag eller kvotering eftersom jag är emot det som generell princip.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Att sedan det ekonomiska argumentet skulle göra någon till rasist faller också platt.

Kan du förklara mer ingående varför det faller platt?

I dina resonemang utgår du i grunden alltid från att svenskfödda har större rätt till att få sina mänskliga rättigheter tillgodosedda än andra. Hur du än vänder och vrider på det så går det inte att förneka.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Kan du förklara mer ingående varför det faller platt?

I dina resonemang utgår du i grunden alltid från att svenskfödda har större rätt till att få sina mänskliga rättigheter tillgodosedda än andra. Hur du än vänder och vrider på det så går det inte att förneka.

Det finns inget att vända och vrida på.
Det faller platt för att det ekonomiska argumentet i sig inte är rasistiskt.
Det ekonomiska argumentet baserar sig på fördelningen av pengar och det faktum att pengar dvs i detta fall skatteintäkter, är ändliga.
Är man hängiven det ekonomiska argumentet är man för obegränsad arbetskraftsinvandring, oavsett ursprungsland, dvs arbetskraften skriver sig i Sverige och beskattas i Sverige.


Vi som vurmar för god samhällsekonomi brinner av ilska när vi får läsa sådant här flum:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/valfard-maste-matas-pa-nya-satt_8031334.svd
 
Senast ändrad:
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Det ekonomiska argumentet baserar sig på fördelningen av pengar och det faktum att pengar dvs i detta fall skatteintäkter, är ändliga.

Men det är här som det blir fel.
Skattekassan är inte ändlig.
Den ökar ju om det blir flera som bidrar.
Så det som man måste se till är att en så stor del av befolkningen som möjligt bidrar och att en så liten del som möjligt bara förbrukar.

Vilket inte har med invandring att göra alls egentligen.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Att Åkesson 4 gånger nämner (nästan varje ordreplik) och skyller problemet (oavsett vilket) på den somaliska invandringsgruppen (en liten grupp) ändrar det inte. Det är inte så subjektivt.

Men visst, mina erfarenheter bidrar till tolkningen och det krävs en riktig och tydlig ändring för att det nya ska slå ut den gamla skiten. Men vem vet vad framtiden bär fram?

All den där indelningen i "andra" känns väldigt främmande när man känner en hel drös med människor med somaliskt ursprung. De är individer, precis lika olika som jag och alla infödda jag har omkring mig. Då blir det så svårt att kategorisera dem som en grupp.
Det blir också svårt att problematisera dem som grupp när man tycker så väldigt bra om flera av dem. Jag gillar Sirad, Abdul Rahmaan, Fadumo, Samia, Mohammed och Hassan, med flera.

Det blir så väldigt svårt att prata om grupper, när de är individer jag känner och bryr mig om.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Men det är här som det blir fel.
Skattekassan är inte ändlig.
Den ökar ju om det blir flera som bidrar.
Så det som man måste se till är att en så stor del av befolkningen som möjligt bidrar och att en så liten del som möjligt bara förbrukar.

Vilket inte har med invandring att göra alls egentligen.



Den ÄR ändlig i alla I-länder utom *Utopia.

* där realism inte existerar.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Det där säger så mycket om dig så det anar du inte.
Och det är INTE smickrande.


Ja, det säger att jag har rätt och du har fel.
Förväntade mig att du som ger intryck av att ha ett ekonomiskt intresse skulle ha en lite mer realistisk uppfattning men det är kanske mest hushållsekonomi som tilltalar dig.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

tycker du det ? bara här på buke bubblar dubbelmoralen bland medlemmarna så jag skäms över mäsnkligheten iblan ...o tro att folk som sitter här o skriver talar sanning är fruktansvärt naivt...jag vet flera av "er" som verkligen inte lever som ni skriver....tyvärr ser det ut så i det riktiga livet.

Jag står iallafall för vad jag tycker och att jag har fördomar, som alla människor faktiskt har.

I en perfekt värld skulle det vara underbart om det är som just du säger att det ska vara....men en perfekt värld lever vi inte i.


:bow::bow::bow:.
Jotack det ser man hela tiden, människor som vill vara PK och sen inte lever som dom lär.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

All den där indelningen i "andra" känns väldigt främmande när man känner en hel drös med människor med somaliskt ursprung. De är individer, precis lika olika som jag och alla infödda jag har omkring mig. Då blir det så svårt att kategorisera dem som en grupp.
Det blir också svårt att problematisera dem som grupp när man tycker så väldigt bra om flera av dem. Jag gillar Sirad, Abdul Rahmaan, Fadumo, Samia, Mohammed och Hassan, med flera.

Det blir så väldigt svårt att prata om grupper, när de är individer jag känner och bryr mig om.


Du och jag är i samma ålder ungefär, när jag gick ut realskolan försvann ½ klassen till arbete. Incitamentet att studera vidare för skoltrötta elever behövdes inte, för industrin och handeln skrek efter arbetskraft. Visst det fanns alltid såna som mig som studerade vidare, men vi skrek i högan sky när fd. klasskompisarna drog hem 4000 i månaden.
Dessa låglönejobb finns inte längre för killar och tjejer som tröttnat på skolan.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Du är ute på fruktansvärt hal is och det är väldigt beklämmande att du själv inte tycks förstå det.

I ditt resonemang görs människor till medel i stället för mål, i vilket syfte? Att DITT liv ska bli så trevligt som möjligt på andras bekostnad? Varför tar du dig rätten att avgöra människors värde baserat på vad de presterar och tillför samhället? Det är, som sagt, inte på något sätt förenligt med MR.

KL

SD hänvisar ständigt till att de vill ge ökade bidrag till FN:s
flyktingorgan UNHCR för att ge sken av att vara humana och vilja "lösa problematiken på ett annat sätt".

Problemet är bara att UNHCR vill:D - tadaaa -

"Det finns tre lösningar för flyktingar där UNHCR kan hjälpa till:
frivilligt återvändande till hemlandet,
lokal integration i det nya landet, eller
vidarebosättning i ett tredje land."
http://www.unhcr.se/se/vad-vi-goer/haallbara-loesningar.html
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

tycker du det ? bara här på buke bubblar dubbelmoralen bland medlemmarna så jag skäms över mäsnkligheten iblan ...o tro att folk som sitter här o skriver talar sanning är fruktansvärt naivt...jag vet flera av "er" som verkligen inte lever som ni skriver....tyvärr ser det ut så i det riktiga livet.

Jag står iallafall för vad jag tycker och att jag har fördomar, som alla människor faktiskt har.

I en perfekt värld skulle det vara underbart om det är som just du säger att det ska vara....men en perfekt värld lever vi inte i.

Så du tycker att det är "bättre" att ha fördomar och taskiga åsikter om det är medvetet? Obehagligt. Väldigt obehagligt. Och om du nu är så medveten om dina fördomar, varför sprider du dom i stället för att göra något åt dom??? Det känns ju inte friskt.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

:bow::bow::bow:.
Jotack det ser man hela tiden, människor som vill vara PK och sen inte lever som dom lär.

Detta, är det någon typ av härskarteknik, att underminera människor och få andra att undra vilka ni pratar om?
Vilkas åsikter som ska gillas och vilka som inte ska det? Vilka lever som de lär?
Det hintas bara, så alla får sig en skopa och dessutom vem är ärlig och vad är sanningen?

Jag har stött på det flera gånger på sistone och jag har ärligt väldigt svårt att förstå nyttan?
Jag kan inte minnas att det varit så innan?

"Den som skriver om det där, hen har minsann själv...."
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

:bow::bow::bow:.
Jotack det ser man hela tiden, människor som vill vara PK och sen inte lever som dom lär.

Jo, man hoppas varje gång man läser dessa inlägg att man bara vill vara PK med sin grupp av likasinnade och inte egentligen vill ha en värld där människor ska ha olika rättigheter pga sin härkomst.

Men tyvärr tror jag inte att det är vanligt, precis som det omvända.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp