All rasism på buke nuförtiden?!

Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Jag pratar om att ta hand om flyktingar i flyktingläger. Om det av någon anledning är billigare att göra det i Sverige under tiden flyktingarna är i behov av skydd så fine by me.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Så det blev lite obekvämt när du sa man ska ta emot flyktingar där det är billigast.. så är ju den logiska slutsatsen att om det inte kostar något i Sverige, exempelvis om de får försörja sig själva eller om nåt annat land ger bidrag, så är det helt okej?

Vi skulle kunna ta emot ett par miljoner, de får bygga sina moskéer och minareter? Behålla sina traditioner och tala sitt språk?

Bara det är billigare här än någon annanstans??

Nu hoppar jag in mitt i utan att veta vad ni tjafsar om...

En person som ansöker om uppehållstillstånd i en medlemsstat får sin ansökan behandlad i den medlemsstaten som denne först har ansökt till. Det är allt i enlighet med Första asyllandsprincipen samt Dublinförordningen. Förutsatt att den ansökande har skyddsskäl såsom i enlighet med utlänningslagen typ att anses som flykting i enlighet med Genevekonventionen eller Europakonventionen (slippa tortyr exempelvis) eller övriga regler inom utlänningslagen (enkelt och kort uttryckt) har denne person rätt att få skydd.

Eftersom många om inte de flesta syrier söker uppehållstillstånd i Sverige så är det en naturlig följd mot bakgrund av situationen i Syrien att de sökande även beviljas uppehållstillstånd i Sverige.

Visst är det så att svensk ekonomi inte är dimensionerad efter stora flyktingströmmar, det behöver man inte vara rasist för att konstatera... Det är en utmaning som heter duga...

Att invandrare ska få utöva sin religion och prata sitt språk är väl självklart - allt i enlighet med Europakonventionen som är ett regelverk angående mänskliga rättigheter. Att få utöva sin religion är exempel på en absolut rättighet, den får man inte frångå.

Men Blue och golit kanske är ense om detta?
 
Senast ändrad:
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Nu hoppar jag in mitt i utan att veta vad ni tjafsar om...

En person som ansöker om uppehållstillstånd i en medlemsstat får sin ansökan behandlad i den medlemsstaten som denne först har ansökt till. Det är allt i enlighet med Första asyllandsprincipen samt Dublinförordningen. Förutsatt att den ansökande har skyddsskäl såsom i enlighet med utlänningslagen typ att anses som flykting i enlighet med Genevekonventionen eller Europakonventionen (slippa tortyr exempelvis) eller övriga regler inom utlänningslagen (enkelt och kort uttryckt) har denne person rätt att få skydd.

Eftersom många om inte de flesta syrier söker uppehållstillstånd i Sverige så är det en naturlig följd mot bakgrund av situationen i Syrien att de sökande även beviljas uppehållstillstånd i Sverige.

Visst är det så att svensk ekonomi inte är dimensionerad efter stora flyktingströmmar, det behöver man inte vara rasist för att konstatera... Det är en utmaning som heter duga...

Att invandrare ska få utöva sin religion och prata sitt språk är väl självklart - allt i enlighet med Europakonventionen som är ett regelverk angående mänskliga rättigheter. Att få utöva sin religion är exempel på en absolut rättighet, den får man inte frångå.

Men Blue och golit kanske är ense om detta?

Inget land sitter och räknar på stora flyktingströmmar. Inte Burundi, inte Niger, inte Pakistan och inte heller Sverige och Libanon.

Blue är i allmänhet lite skitnödig vad som händer om det skulle komma några tusen från Syrien.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Vidare så är Dunning-Kruger-effekten rätt uttjatad nu och jag betvivlar på att du verkligen förtydliga vad det är eftersom hänvisningen till den har gått i inflation på internetforum de senaste 2 åren ungefär.

Åhå, det var känsligt alltså! Du kanske har fått dunning-kruger in your face och det med rätta fler gånger? :idea: Fortsätter du (och andra) i samma stil som målsökande torpeder till just denna typ av debatter, så lär du få skaka hand med dunningham-kruger fler gånger.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Jag pratar om att ta hand om flyktingar i flyktingläger. Om det av någon anledning är billigare att göra det i Sverige under tiden flyktingarna är i behov av skydd så fine by me.

Okej.. då kommer vi till nästa bekymmer. Att flyktingarna inte kan återvända. Som exempelvis palestinierna från 48.

Hur tänker du då?
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Åhå, det var känsligt alltså! Du kanske har fått dunning-kruger in your face och det med rätta fler gånger? :idea: Fortsätter du (och andra) i samma stil som målsökande torpeder till just denna typ av debatter, så lär du få skaka hand med dunningham-kruger fler gånger.

Nej det är inte särskilt känsligt för mig personligen. Tycker mest det är löjlig att slänga med uttrycket i tid och otid, särskilt när man inte ens vet hur det stavas utan bara använder det för att försöka trycka ner andra människor.
 
Senast ändrad:
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Om de inte kan återvända så kan de ju inte. Då måste de ju självklart stanna.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Åhå, det var känsligt alltså! Du kanske har fått dunning-kruger in your face och det med rätta fler gånger? :idea: Fortsätter du (och andra) i samma stil som målsökande torpeder till just denna typ av debatter, så lär du få skaka hand med dunningham-kruger fler gånger.

Ja, onekligen märkligt, har inte sett någon av dessa användare i trådar som inte handlar om invandring, SD och främlingsfientlighet...

Saknar dom på "gnägg" "hästvård" och "trav":angel:
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Nej det är inte särskilt känsligt för mig personligen. Tycker mest det är löjlig att slänga med uttrycket i tid och otid, särskilt när man inte ens vet hur det stavas utan bara använder det för att försöka trycka ner andra människor.

Hur stavas det då?
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Eller hur. Eller i vilket annat diskussionsämne som helst på senior.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Om de inte kan återvända så kan de ju inte. Då måste de ju självklart stanna.

Och vad bestämmer om de inte kan återvända?

och får man under tiden utveckla sin kultur bygga moskéer och minareter med böneutrop?
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Nej det är inte särskilt känsligt för mig personligen. Tycker mest det är löjlig att slänga med uttrycket i tid och otid, särskilt när man inte ens vet hur det stavas utan bara använder det för att försöka trycka ner andra människor.

Jasså, säger du det? Har du någon alternativ stavning alltså?

Det handlar inte om vare sig Kreugerpark eller Kreuger-kraschen, utan om en vetenskapligt belagd hypotes framlagd av två forskare, Justin Kruger och David Dunning.

Men du kanske tänkte på något helt annat?
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Men du kanske tänkte på något helt annat?

Jag tänkte på att du skrev "dunningham-kruger" och inte Dunning-Kruger-effekten som det heter. Den felstavningen ser ju inte ut att bero på att du slant med fingret på tangentbordet precis.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Och vad bestämmer om de inte kan återvända?

Det gjorde ju du i ditt hypotetiska exempel. Du frågade hur jag tänkte om flyktingarna inte kunde återvända. I verkligheten skulle det vara Migrationsverket som gör de bedömningarna om det var så du tänkte.

och får man under tiden utveckla sin kultur bygga moskéer och minareter med böneutrop?

Minareter med böneutrop är tveksamt. Men det andra ja.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

:rofl: Haha, ren freudiansk felskrivning! Jag är inte helt svensk, jag har amerikanskt påbrå och namnet Dunningham finns representerat i min familj. Inte värre än så. :rofl:
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Jag tänkte på att du skrev "dunningham-kruger" och inte Dunning-Kruger-effekten som det heter. Den felstavningen ser ju inte ut att bero på att du slant med fingret på tangentbordet precis.

Nu får du faktiskt ta o upplysa en okunnig, vad är dunningham? Jag ser det som en autokorrigering....
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Nu får du faktiskt ta o upplysa en okunnig, vad är dunningham? Jag ser det som en autokorrigering....

Blue klarade inte av att argumentera, därför sökte hen upp något annat att kommentera. Det gränsar till att göra en berömd halmgubbe.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Jag pratar om att ta hand om flyktingar i flyktingläger. Om det av någon anledning är billigare att göra det i Sverige under tiden flyktingarna är i behov av skydd så fine by me.

Ja fast du duckar för konsekvenserna. Och det vet vi ju egentligen att du vill inte ha flyktingarna här, och fram för allt inte för alltid.

Så hur ska vi göra om det nu kommer ett par miljoner syrier? Ska de kristna få sina kyrkor och muslimerna sina moskéer. Ska de få utveckla och behålla sin kultur?

Eller om man tänker längre... De palestinier som kommer till Sverige. Ska de få behålla sin kristendom, islam eller annan religion. Få lära sig arabiska, hålla kvar sina seder. För att en gång i en avlägsen eventuell framtid återvända till den stat som numera heter israel?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp