Caoimhe
Trådstartare
Ser nu att jag misslyckades med att citera dig för inlägg #78 där jag förklarar vad jag tror är den felande länken.Ja, det är just det komplicerade jag tänker på. Som när vegetarianer måste lära sig att det finns köttbiprodukter (tex gelatin) i olika saker eller den koll som man utvecklar om man är allergisk mot tex soja. Att den aspekten av det har gått dig förbi, när det uppenbarligen är så viktigt för dig?
Men som sagt, jag är också förvånad. Jag trodde att det skulle räcka med att säga att jag vill ha ett alkoholfritt alternativ för att slippa få alkohol i mitt glas. Precis som jag förväntar mig att få en tvål utan parfym om jag köper en tvål som är parfymfri.
Mitt bristande intresse för alkohol och drycker som smakar alkohol eller är kolsyrade har helt enkelt inneburit att jag inte har googlat om huruvida en alkoholfri drink innehåller alkohol. Tanken att en alkoholfri dryck innehåller alkohol känns ju smått absurd för mig - borde den då inte hellre kallas för en dryck med låg alkoholhalt/lättdryck? Det har heller aldrig tidigare dykt upp i någon diskussion jag haft.