För mig hör dom sakerna ihop.Jag har aldrig påstått att hon resonerar klokt och eftertänksamt. Det innebär inte att jag anser henne vara omogen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mig hör dom sakerna ihop.Jag har aldrig påstått att hon resonerar klokt och eftertänksamt. Det innebär inte att jag anser henne vara omogen.
Men ärligt tassetass, jag fattar vad du skriver och håller med dig i princip men om man för att man har fått ett taskigt bemötande inom sjukvården vill göra abort för att sedan skaffa en ny graviditet, så ja, då håller jag med Tora. Såsom det är beskrivet här. Har man inte det stödet, den uppbackningen och dessutom har emotionella problem sedan innan kanske en abort är den bästa lösningen för tillfället. Det är ju mycket bättre än att ett barn föds som ingen har resurser att ta hand riktigt och en mamma som mår skit.Det ändrar inte att du tycker att hon resonerar omoget. Din åsikt är ingen sanning utan just bara en åsikt bland andra.
För mig hör dom sakerna ihop.
Jag försöker inte bevisa något alls.Fast är det verkligen nödvändigt enbart för att du ska kunna bevisa din poäng? Alla tycker olika om TS reaktion men det spelar liksom ingen roll vad vi andra tycker. Känns dessutom otrevligt att prata över TS huvud såhär.
Men ärligt tassetass, jag fattar vad du skriver och håller med dig i princip men om man för att man har fått ett taskigt bemötande inom sjukvården vill göra abort för att sedan skaffa en ny graviditet, så ja, då håller jag med Tora. Såsom det är beskrivet här. Har man inte det stödet, den uppbackningen och dessutom har emotionella problem sedan innan kanske en abort är den bästa lösningen för tillfället. Det är ju mycket bättre än att ett barn föds som ingen har resurser att ta hand riktigt och en mamma som mår skit.
Du får säga emot precis hur mycket du vill men det ändrar inte att Ts resonemang är omoget.
Ibland är den enda hjälpen att få höra sanningen.*kl*
Vem äger sanningen?
Jag gissar att ni är många här som gjort resan som TS gör, dvs fått första barnet. Det betyder att ni har en helt annan förståelse för eran upplevelse. Det går inte att jämföra med TS upplevelse. Och det hon står inför.
O det är knappast en hjälp att berätta för TS att hon är omogen, för det är väl hjälp ni alla vill ge henne? Eller tycker ni att det är att hjälpa genom att säga att hon är omogen etc? Respektera hennes känsla, för den äger hon, den är hennes o ingen kan ta en ifrån henne. Och, stötta henne där hon är nu.
Sorry TS att jag prata om dig i tredje person.
Jag hopps verkligen TS att du får den hjälp och stöd du behöver i ditt liv.
Ibland är den enda hjälpen att få höra sanningen.
Vet du?Vem äger sanningen?
Vet du?
Oj imponerande vad mycket slutsatser du kunde dra av det lilla jag skrivit. Man kan nästan tro att du tycker att du äger sanningen.Du påstår att "ibland är den enda hjälpen att å höra sanningen".
Min fråga är "Vem äger sanningen?"
Ditt svar "Vet du?"
För mig betyder det att du bara spelar ett spel på nätet och egentligen vet exakt vad jag är ute efter (o jag utgår att resten av läsarna till tråden vet det också). Något krig med dig är jag inte intresserad av att föra så jag önskar dig allt gott i livet o jag hoppas du tar hand om dig.
Oj imponerande vad mycket slutsatser du kunde dra av det lilla jag skrivit. Man kan nästan tro att du tycker att du äger sanningen.
Det finns massor av vårdcentraler, det finns massor av underbar vårdpersonal, det finns massor av hjälp att få. DET kan du välja och vraka bland, tills du hittar något som passar - ska du välja en graviditet och en "ny start" som faller dig i smaken kan du göra hur många aborter som helst innan du är nöjd, för är det inte ett pucko till barnmorska så är det dåliga värden, foglossning, risk för kromosomavvikelser, inläggning på sjukhus, blödningar eller sängläge - du kan aldrig veta i förväg.
Jag har inget att säga om själva reaktionen, men jag tycker det är jättebra att bm följer upp fall där det misstänks missbruk eller eventuellt våld i familjen.
Min första graviditet var totalt oplanerad. Jag ville inte ens ha barn.Men snälla @Tora, kan du tagga ner lite? Ditt budskap har gått fram klart och tydligt men tro mig, du hjälper inte TS ett enda litet dugg genom att fortsätta upprepa dig som en papegoja. Det TS skriver är väldigt provocerande ja, men det är vad hon känner och går igenom just nu. Jag vet inte om du minns hur det var att plussa med första barnet? Jag minns. Även fast det var välplanerat och mycket efterlängtat dök det upp en massa tvivel och "herremingudvadharjaggjort"-känslor. Nu har jag gått igenom min graviditet och fått min unge och vet att jag kan hantera det. Du har gjort det fyra gånger och har superkoll. Men TS står bara där i inledningsfasen fortfarande och har tvivel. Försök ha lite förståelse och medkänsla för henne är du snäll.
Jag håller med Blueberry, det är inga skor man kan lämna tillbaka för man blir sur på servicen.
Det hela låter som att TS vill straffa barnmorskan att "se här, nu gjorde jag detta bara för ni gjorde så". Lite tjurig tonåring sådär.
Problemet är att den enda hon straffar är sig själv.
(Jag tycker dessutom själva grejen - att vilja göra abort på grund av en barnmorska som förmodligen bara följde sina rutiner, är oerhört provocerande mot alla de som kämpar år efter år för att överhuvudtaget bli gravida.)
En graviditet är en påfrestning, det är mycket som kan hända, saker kan gå fel, man möter en hel massa vårdpersonal som kan vara både bra och dåliga, och det funkar liksom inte att bara strunta i det bara för man blir tjurig likt ett barn som inte får den där leksaken i affären.
Men å andra sidan, är man beredd att göra abort enbart för man känner sig orättvist behandlad av BM kanske inte tiden är rätt i alla fall. Och det känns väl lite som att så är fallet.
Om man vill göra abort för att en BM är lite taskig mot en så borde man ta både en och två rejäla funderare på om man verkligen är tillräckligt mogen att få barn eller inte.
Jag tycker bara att Ts överlag agerar väldigt barnsligt över hela situationen. Hela resonemanget och allt. Jag vet att det inte är politiskt korrekt att tycka så.
Så krångligt är det ju inte att vara gravid.
Nej jag tycker hela resonemanget är väldigt barnsligt. Inte blir det mindre barnsligt för att man vill börja om från början med att göra abort och börja om med en ny graviditet.
Jag tycker att Ts överlag resonerar väldigt barnsligt och omoget. (Jag vet att det inte är politiskt korrekt att tycka så men, men....)
Som sagt jag tycker överlag att Ts resonemang är omoget.
Du får säga emot precis hur mycket du vill men det ändrar inte att Ts resonemang är omoget.
Det är ingen som varit elak på något sätt. Men ibland är det jobbigt att höra det man inte vill höra.
Om jag är omogen för att jag tycker att Ts resonerar omoget så må det vara så.