Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*KL*
Ska gå över till bosal Tänker inte öht disskutera kring detta!
// skuggan_
Tänker inte diskutera kring vad? Eller vad ville du ha sagt med ditt inlägg
Äh, det finns mkt att säga men undviker det!
Ps: hurvida bett & bettlöst är bra/dåligt.
Hahaha, men det är ju det denna tråden är till för
Om jag inte skulle råka hamna på mycket hög nivå där det är nödvändigt.
Med tanke på den andra bettråden du startade har jag lite svårt för att ta dig seriöst faktiskt.
Men så bra då! Då kan vi ju släppa ut hästarna i naturen och de får leva som de borde fritt och utan mänsklig hjälp för det är ju naturligast! Hästen är ju inte gjord för att ridas heller så sluta med det också!säg mig om jag har fel men att inte rida med någonting är så mycket bättre och så mycket mer naturligt än något annat!
kl
Hur kan man påstå att bett är tortyrredskap?! Vad är det för dumheter!!! Jag blir så trött på den här fullständiga okunskapen. Förstår ni inte att det är inte fel på BETTET utan på RYTTAREN!!!
Ni TROR att ni gör er häst så jätte gott med att rida bettlöst men däremot kan ni utan er vetskap rida runt i en sadel som inte passar eller lufsa runt på er halta häst. Skärp er!
Ett hackamore ska inte sitta löst! Och sen verkar det som att många i den här tråden tror att hackamore är ett väldigt snällt "bett", men det är det inte, hackamore är väldigt skarpt och man bör inte rida med det om man inte är säker på vad man gör, det är en stor skillnad på att rida på hackamore och bett.
Kan det inte vara så enkelt som att hästen inte trivs med bett? Det är trots allt ett tortyrredskap utan dess like, såvida man inte rider på hellånga tyglar.
Väntahärnu.. Så när man väljer att rida bettlöst är man automatiskt en idiot som inte kan se när ens häst är halt eller kan ordna med en bra sadel?
Allt kan vara ett tortyrredskap, bett med, så det påståendet är inte fel egentligen. Det beror på hur man använder det. Folk med bett kan med rida runt på en halt häst och emd en dåligt passad sadel...
Och sedan jag läste om Nevzorov för ca, 3 år sedan så har jag aldrig använt bett!
kl
Hur kan man påstå att bett är tortyrredskap?! Vad är det för dumheter!!! Jag blir så trött på den här fullständiga okunskapen. Förstår ni inte att det är inte fel på BETTET utan på RYTTAREN!!!
Ni TROR att ni gör er häst så jätte gott med att rida bettlöst men däremot kan ni utan er vetskap rida runt i en sadel som inte passar eller lufsa runt på er halta häst. Skärp er!
nja ingen kan väl påstå att det går att åstadkomma ridning av lika hög kvalité med halsring som med bett? Sen var den här hästen av lätt typ, kan tänka mig hur det skulle sett ut med en mer rejäl häst som kanske inte har samma balans.