• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Grazia
  • Startdatum Startdatum
G

Grazia

Vet inte riktigt var jag ska lägga den här tråden men jag är spekulant på en holsteiner import och i papprena står det Född: ca.19xx. Vad är ca, är det lika med cirka? Någon som har erfarenhet av det här? Papprena är u från tyskland så de kanske menar något helt annat än oss när de skriver ca. Eller? :confused:

Antar att hästen är veterinärbesiktigad i Sverige? Om man inte vet åldern brukar den uppskattas genom att kolla på tänderna och det är antagligen därför de skrivit ca 19xx.

Konstigt att de inte vet när den är född om de har stammen och pappren!!

Vad är det för stam på den? *nyfiken* :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 634
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 566
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar