• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Jessie81
  • Startdatum Startdatum
J

Jessie81

Är det någon som vet något om hingsten Alcatraz 210010985? Har kikat på honom i hingstkatalogen flera år nu, men inte riktigt vågat, har aldrig hört om några avkommer till honom här i Sverige. Hans avkommestatestik ser ju toppen ut, men vore kul att höra om någon träffat någon avkomma i "levande livet"!

Sv: Alcatraz

Finns inte många i Sverige...men de få som dykt upp ligger alltid i regel i topp på unghästtester etc.

Kul att höra! Jag visste att det fanns få, det blir faktiskt lite roligare så, att få en mer unik avkomma. Har ett stoföl född i år efter Quite Easy, hur unikt är det?! Har du sett någon av dessa avkommor, hur verkade de i såfall, söker efter en hingst som ger god ridbarhet och mycket hopp.

Stoet Agatha C såg jag på Breeder'shoppningen förra året och maken till snygg häst får man leta efter! Hon hoppade givetvis riktigt bra men såg även ut att röra sig trevligt.

Har du sett hans son Almoretto? Han har flera 10p, bla i ridbarhet.
Finns på Ängagårdens hemsida.
Har också funderat på Alcatraz men när jag såg sonen så börjar man ju fundera på att ta den yngre generationen.....

Det låter kanon!! Jag visste inte ens att han hade en godkänd son i Sverige, men ska genast kolla på deras hemsida. Blir ännu mer sugen nu.
Tack så mycket....

Nja

Han stod stationerad i Tyskland ifjol. Användes via TAI.
Men ibland så kommer de ju till Sverige året efter, låt oss hoppas att det blir så med honom.
Jag bor för långt bort för TAI från utlandet.

Nu har jag varit inne på hemsidan och tittan, han var såååå fin! Hoppas han kommer till Sverige, det blir ju smidigare, och framförallt billigare då. Har använt Guido från Ängagården förrut, de har himla fina hingstar jämt. Nu står valet och kvalet mellan far och son. Tycker nästan bättre om den yngre generationen, bättre modell på honom. Alctraz är lite "grövre" i typen som han ser ut. Extra roligt att han är fux, mitt sto är fux, så då kanske jag kan få något annat än mörkbruna ston!
Tack för det fina tipset! :banana:

Var han i Sverige enbart för att "visas upp " då? Det lutar mer och mer åt honom, han verkar himla fin. Blir kul att se hans ev. avkommor nästa år.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 196
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 481
Senast: Raderad medlem 142658
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 240
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka