Akvarietråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Akvarietråden

Nu har jag inköpt det mesta, om än inte allt. Blev blått filter, men har fått värsta idén om inredning. Det kanske kommer ta lite längre tid men det är så det är. Bättre snyggt men om någon vecka än snabbt och inte lika fint. :D

Men du! Du kan ju inte bara snudda vid orden "fått värsta idén" och sen inte säga vad. Skärpning nu va! :devil::D

Självklart skall du ha igång bägge. ;)
Fan så kul, ser fram emot bilder sen.

Mwaaahaha, klart jag kan! :devil: Har snott lite från dig, men vidareutvecklat en del... Du får se... Om någon månad eller så! :devil: :D

Jaaa, det ska jag, när båda är klara. :D

Inspireras. ;) Bara kul, "stjäl" så mycket du bara vill. :)
Tror jag har en liten aning om vad du planerar, så skall bli kul att få se när du postar bilderna på ditt nya scape nästa vecka. :angel:

Jasså, berätta vad du tror så kanske jag får nya idéer. ;)

Nästa vecka ja... Kom på idag när jag skulle börja att jag nog måste införskaffa en såg. Om jag inte ska bita av listerna, men jag tror det går långsammare faktiskt. ;) Ska se när jag har möjlighet att låna/sno/införskaffa en såg, så får vi se. Funderar på att börja pilla på jobbet, men vet inte hur lyckliga de skulle bli om jag släpade med mig grejorna dit. :angel:

Ähh, tror väl inte så jättemycket, men misstänker att du skall göra något med grusen. OM det är det du planerar så skall jag säga att det är ganska så svårskött.

Som såg så rekommenderar jag en metallsåg. (fin sågyta)
Jag har en här du kan få låna. :D (snudd på elakt, jag vet)

Att det bör vara svårskött har jag redan funderat över. Samt lösningar på det. Tror att jag kanske kommit på någon smart anordning. Ska fnula lite mer på det under veckan.

Ja, jag får se, att åka en sväng till Österlen är nog den smidigaste och framförallt billigaste lösningen för att få tag i en såg. :p (Btw, det där var ändå snällt, iaf för att komma från dig. ;))

Uppar med en bild på vad som händer i ett av mina kar nu. Den är dock tagen för någon dag sedan. :laugh:

bild19h_orig_SE.jpg

*kl*
Idag köpte vi några guppys. De är så fina!

Nu har vi:

svärdbärare, 2 vuxna och 6 yngel
black molly, 5 vuxna och 5 yngel
2 ancistrusmalar (tror att det är en hane och en hona, bara en som fått skägg än så länge iaf)
5 fembandsbarber
6 guppys
3 dalmatinermolly
3 äppelsnäckor
2 amanoräkor
3 vuxna crystal red, och en bebis (som jag sett, kan ju vara fler)

Älskar vårat akvarium!

Blev en rackarns fart på växterna efter att vi börjat med växtgödning också, kul!

Nej, det är 3 till scalarer, kakaduaciklider, rödmunstetror, ancistrus och bilbuksfiskar. Så dom fixar det bra måste jag säga.

Mysgrisen; Svårt och svårt.. Det är svårt att hitta ett lekpar som kan ta hand om sina yngel. Ofta äter de själva upp rommen eller yngel. Vad jag hört så tror man att det kan bero på att de flesta scalarer blivit framavlade utan föräldrarna och på så sätt inte har någon erfarenhet om hur yngel ska tas om hand. Hittar man ett, har man tur :)

Nej, det är 3 till scalarer, kakaduaciklider, rödmunstetror, ancistrus och bilbuksfiskar. Så dom fixar det bra måste jag säga.

Mysgrisen; Svårt och svårt.. Det är svårt att hitta ett lekpar som kan ta hand om sina yngel. Ofta äter de själva upp rommen eller yngel. Vad jag hört så tror man att det kan bero på att de flesta scalarer blivit framavlade utan föräldrarna och på så sätt inte har någon erfarenhet om hur yngel ska tas om hand. Hittar man ett, har man tur :)

En annan teori är att deras rom är lättpåverkad av bakterier och så fort de märker det äter de upp den för att inte gå miste om alla energin.

Tog lite kort på några av mina guppies jag inte fotat än :)

flbpfa.jpg

Arne

smd028.jpg

Johnny

8zi2s9.jpg

Osbourne

25pr6rt.jpg

Sven

szdeyv.jpg

Och lille krilleboi, som inte har växt klart än :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
45 46 47
Svar
929
· Visningar
22 343
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
813
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Vi har en flock duvor på vår gård, vi bor ute "i skogen" så det är inga stadsduvor. Ser att flera av duvorna har deformerade fötter...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: Valmet
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka