Jag hoppas att mina humlaplatysar får bebisar i framtiden... Den nedre har inte så indragen mage som den ser ut... jag sitter i nån mysko vinkel... fotot är taget igår. Idag är de som fotbollar efter lite red bloodworms...Vi har små platybebisar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hoppas att mina humlaplatysar får bebisar i framtiden... Den nedre har inte så indragen mage som den ser ut... jag sitter i nån mysko vinkel... fotot är taget igår. Idag är de som fotbollar efter lite red bloodworms...Vi har små platybebisar
Vi har små platybebisar
Vi har timer på lampan, den kanske inte funkar Får kolla det imorgon. Jag bytte massa vatten nu iaf.Det ser ut som att du kan ha cyanobakterier. De är giftiga för fiskar. Jag skulle föreslå att du behandlar det och sen försöker öka cirkulationen i vattnet på något sätt. Det finns ett medel som heter blue exit
Hade 26, dragit ner till 24. Resten vet inte, hur kan jag testa det?Vad har du för temperatur, gh, kh och ph värden?
Jo, jag vet vad cyanobakterier är, de är fotosyntetiserande bakterier som behöver ljus, så absolut ljusberoende. Men ska definitivt köpa blue exit Läste att det kunde bero på nitrithalten, stämmer inte det? Kan jag isf behandla mot nitrit och cyanobakterier samtidigt?Jag köper teststickor. Såna som mäter 7 värden på en gång. Cyanobakterier eller blåalger som de kallas är bakterier och inte alger. De påverkas inte av ljuset utan behöver behandlas med medel. Blue exit har jag haft framgång med. Jag hade undvikit att göra för många förändringar på en gång. 26 är en bra temperatur. 24 också för den delen. Ha lite is i magen. Kör på behandlingen och se hur fiskarna är efter det.
Glömde tala om, ifall någon inte kände igen arten... Vargtetra
ingen vanlig sällskapskars- eller nybörjarfiskChindongo saulosiyciklidyngel på uppväxt