Akvarietråden lll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fina tanten: 🤗
Tantblå10247.webp

Hon höll på och pillade väldigt på en physa och det verkade som att snäckan släppte sin luftbubbla så att den flöt upp i munnen på Tant Blå som då fick väldiga bekymmer med att få bort den. Här är ögonblicket då hon tillslut lyckades peta ur den:
Tantblå.luftbubbla005944.webp

Det ligger ute ett till synes perfekt akvarium på annons nu, meeen jag vet fortfarande inte om det kommer passa i nya lägenheten eller inte :banghead: Varför kunde inte säljaren vänta 2-3 veckor med att lägga ut annonsen?

Jag valde faktiskt mellan dem och öringarna. Tycker de är ursöta! :heart
Jag är sur över att man inte kan ha dem tillsammans med "mina" blåögon, eller ja, kan kan man väl, men det finns visst risk för att man får korsade yngel då och det kanske jag inte vill börja med på direkten :p Sååå... jag måste ha två akvarium där jag kan ha sådana fiskar :angel:

Jag är sur över att man inte kan ha dem tillsammans med "mina" blåögon, eller ja, kan kan man väl, men det finns visst risk för att man får korsade yngel då och det kanske jag inte vill börja med på direkten :p Sååå... jag måste ha två akvarium där jag kan ha sådana fiskar :angel:
Ja, men behöver du inte ha ett korsnings-kar också? :angel::angel:

Ja, men behöver du inte ha ett korsnings-kar också? :angel::angel:
Alltså, tanken slog mig... :rofl: Men, jag ska inte göra misstaget att börja med femhundra olika akvarium samtidigt. Jag vet redan nu massor av saker jag vill göra annorlunda med nästa, och så lär det fortsätta bara jag har tålamod nog att få erfarenhet. Framförallt växter vill jag bli bättre på. Något snabbväxande, marktäckande vore trevligt att ha. Och sand att plantera i så att det blir lite lättare...

Såg förövrigt ett youtube-klipp nu ikväll där de använde en form på sten som jag fick med när jag köpte mina akvarium. Jättefina stenar, som inte alls passar in i hur jag inrett nu, så de ligger bara och tar plats i en garderob. Nu har jag plötsligt en idé om hur de kan användas. Men ja, då vill jag ha mitt större akvarium och någon riktigt rejäl rot och massor av växter och... och... :angel:

Mitt nästa akvarium ska vara blått tema men när det blir gult tema. Då jäklar. Sparar dom här i idemappen :P
De kan vara mer blå också! :D
s825395814821053_p1128_i3_w960.jpg

Slöjstjärt, kardinalfisk... finns ju några fler som gillar kallare.
Har du sett rainbow shinern förresten!?
s-l1200.webp

Nu har jag alltid tänkt att jag ska ha ett svenskt kar (med gärs! :love:) om jag skulle ge mig på ett riktigt kallvattenskar men annars så hade dessa varit prio ett! 😍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka