Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så fina småttingar! Och vilken sjukt häftig lilafläckig växt där i bakgrunden!
Alltså jag försökte iaf
Så fina småttingar! Och vilken sjukt häftig lilafläckig växt där i bakgrunden!
Vilken sort? Vilka värden har du?Jag har köpt caridinaräkor väl ingrott akvarie med stabila värden. Känns otäckt då jag hört de ska vara svårare men inga värden som passar neocardinia
Jag testar med crystal red i 112 liters karet sen ett tag tillbaka och det verkar gå jättebra än sålänge iaf (ta i trä!). Men jag kände som du - att det var läskigt iom att man hört hur känsliga de ska vara! Men jag har också hört att de är lätta bara karet är just stabilt och ingrott.Jag har köpt caridinaräkor väl ingrott akvarie med stabila värden. Känns otäckt då jag hört de ska vara svårare men inga värden som passar neocardinia
Den sorten hade jag inte sett innan så var tvungen att googla. Vad häftiga!Åh så fina. Älskat de randiga. Jag köpte också randiga men blå. Blue shadow panda. Mina värden är
GH 8d KH 3d och PH 6.8 Lite orolig för lågt KH. Har lite korallsand utspritt i gruset för att buffra vattnet. Nu har värdarna varit stabila i två månader och mina två amanoräkor mår bra och ömsar som de ska.
Ja, men då förstår jag! Hoppas det går bra med räkorna.Ja. Sorry. Har sjuk bäbis hemma och hjärnan är lite grötig. Startade om mitt akvarie i början av april med soil i botten. Hade två amano en Otto och två khuliålar kvar från förra. Har varit orolig för otroligt lågt gh och kh pga soilen för deras skull och blandat ner lite korallsand. Nu är väl gh och kh lite väl högt för nya räkorna men uppfödaren tyckte det såg bra ut. Men nervöst. Skulle ju kännas skit att ta hit friska djur och sen att de inte mår bra eller dör för att man inte ger dem rätt förutsättningar. Svårt det här med akvarie och värden. Ditt akvarie är så otroligt vackert. Måste krävts tålamod att få det så täckt med anubias. Vilken sort är det du har?