Akvarietråden lll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blandade reeekor på algväggen i guppytanken.

20230702_221440.webp

Blandar färgerna sig så avkommorna blir urblekta, eller håller de sig inom sina färger?
De kommer att blanda sig. Jag köper dem främst som "hushållare" så jag köper "culls" (alltså de som inte håller måttet inom färgaveln) billigare, men ibland får man riktiga pärlor där också. Jag har en drös ägghållande honor nu och det ska bli lite roligt att se vad som dyker upp.
Vill jag kan jag alltid fiska upp spännande individer och avla vidare, men det gör jag nog inte. 😅

De överaskade mig med att genast börja undersöka karet! Jag trodde de skulle gömma sig eftersom de verkade så skygga i butiken och stressade i påsen men de verkar känna sig trygga bland alla rötter och växter och nyfikna på sitt nya hem. 🤗
InCollage_20230703_203949604.webp

Jag tror jag har fått 2 honor och 8 hanar. :nailbiting: Brudarna verkar ha väldigt mycket skinn på nosen dock och hanarna har rätt fullt upp att visa upp sig för varandra och gömställen finns det ju gott om överallt så det ska nog funka att tag i allafall även om man hade önskat att könsfördelningen var omvänd.

Jag läste att man gärna skulle ha +20 st iom att de är lite störiga sinsemellan så det kommer nog införskaffas fler framöver.

De är väldigt roliga att titta på iallafall, det händer något hela tiden. De jagar och lurar på småkrypen i karet, utforskar varenda skrymsle, hanarna dansar med varandra och så håller de på och lockar på honorna. De ställer sig på ett väl valt ställe och darrar med hela kroppen medans honan tittar på. Hade varit kul om de lyckas yngla av sig! :heart

Hane till vänster och en hona till höger:
Cpd174912.jpg

Sandsnäckorna är också helt ljuvliga tycker jag och gör mitt liv betydligt lättare genom att vända och luckra upp all sand och käka överblivna matrester. Sen skadar det ju inte att de är sjukt söta också! 🥰
Sandsnäcka205927.webp

Denna är den lite mindre varianten som jag har, färgen är gröngrå och de har inget mönster på skalet.

De överaskade mig med att genast börja undersöka karet! Jag trodde de skulle gömma sig eftersom de verkade så skygga i butiken och stressade i påsen men de verkar känna sig trygga bland alla rötter och växter och nyfikna på sitt nya hem. 🤗
Visa bifogad fil 122689
Köpte också miniöring i vintras. Dom blir så otroligt röda och fina men jag lyckas aldrig ta så fina kort som du gjort! :love:

Köpte också miniöring i vintras. Dom blir så otroligt röda och fina men jag lyckas aldrig ta så fina kort som du gjort! :love:
Vad roligt! :heart Dom är ju jättesvåra att fånga på bild, ständigt i rörelse och jättesmå. De flesta korten blir ju bara sudd!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka