Så kallas de kanske, ja!Är det stickonglas tabletter?
Mina fiskar och snäckor är tokiga I dem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så kallas de kanske, ja!Är det stickonglas tabletter?
Mina fiskar och snäckor är tokiga I dem
Jag köper dem i hinkar på AmazonSå kallas de kanske, ja!
Det var de jag trodde iafJag vet inte 100 vilken art jag har
Får ringa på onsdag då
Vilken var det då?Det var de jag trodde iaf
Full fart på mina, jappÄr dina väldigt aktiva? Mina är likadana idag som de var igår, rör sig överallt i karet och är på jakt.
Det är så lustigt att folk tror att akvarium kan vara för stora... hur tror de att fiskarna lever i naturen? Problemet är i princip alltid miljön i karet, vattenvärdena, vattenflödet, växtligheten, sällskapet. Inte att karet är för stort.
Men att de ska gå med andra små, fredliga fiskar stämmer ju. De kommer med stor sannolikhet att bli levandefoder om de går med fiskar som kan få in dem i munnen och stressen över att bo instängd med något som kan/vill sluka dem är såklart inte bra i längden. Jag hade inte vågat ha så små fiskar med kakaduaciklid. Större tetror kan vara luriga de med.
Jag har funderat på dessa som sällskap:
Visa bifogad fil 120355
Det lutar mest åt danion isf, om det blir något sällskap öht dvs. Pygmeguramin verkar risky trots att munnen är så liten på den så är det ändå en gurami , caridina verkar känsliga (?) och när hanar är så flashiga som regnbågsfisken är brukar de enligt min erfarenhet vara åt det lite stökigare hållet... Men så fina, allihopa!
Hade varit kul med ett riktigt stökigt, mörkt svartvattenskar också med ett par pygmeguramis och gröna neontetror...
Det har jag lärt mig efter att ha handlat fisk i butik... Att fiskarna ofta är "halvfodrade" och därför lite "emliga" (hungriga, slitna och stressade)... så att de behöver ett par dagars uppfodring, för att bli till sin fördel. Så det är bara att mata, mata, mata och sköta vattenbyten lite extra noga första tiden, så man ser att de trivs och mår bra.Full fart på mina, japp
Vad bra, då är det inte bara mina som är vettvillingar då. Jag började nästan undra ifall det var något på tok. Men jag har haft och har en väldans förkärlek till lugna fiskar, sådana där som bara skrider fram. Och aningen större än dessa... Mindre varelser brukar det ju vara mer turbofart på överlag tycker jag men det blev en så väldans stor kontrast mot mina andra fiskar att jag blev lite fundersam över ifall det verkligen ska vara på det här viset!Full fart på mina, japp
De på O i efternamnetVilken var det då?