Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är carapace?Nr 8. Den här har definitivt för kort carapace. Hoppas de två defekta är samma kön så de kan ha sällskap av varandra direkt iaf om jag fixar ett litet kar till dem att skrutta runt i. Ska ju bara få tag i dem igen också dock... Inte helt lätt att hitta dem igen i 243an.Visa bifogad fil 148821
Den highlightade delen på den här bilden:Vad är carapace?
Så fint med mosaikerna! Gröna svärdbärare funderade jag på att ta in till jobbet (vi har som tur är inget krav på att beställa något speciellt antal utan kan välja att ta en enda fisk om vi så vill det). Men, vi säljer knappt några vanliga svärdbärare heller så eh, det får bli senare i så fall. Kanske till hösten när folk börjar köpa fisk igen. Det är väldigt tydligt att folk är mer igång med akvarier på vintern jämfört med på sommaren. På vintern köper folk fisk, på sommaren köper folk "semester-mat" till fiskarna (sån där som ska hålla lång tid).Då mosaukgurami kom upp i den här tråden och jag funderat på dem tidigare blev det nu ett par sådana. Lite skygga än så länge och håller sig mest bak i nederdelen av akvariet. I alla fall när jag närmar mig, nu när jag sitter en bit bort simmar de runt mera.
Visa bifogad fil 148873
Har också skrivit upp mig på intresselista för gröna svärdbärare om butiken köper in. De är inte så populära och butiken måste ofta köpa ett minimiantal och då vill de veta att majoriteten säljs.
Om de hör av sig måste jag fundera på allvar om de får plats nu då jag köpt guramisarna, kan bli lite trångt tror jag.
Det är en liten butik så de kan nog inte göra specialavtal eller använda för många leverantörer.Så fint med mosaikerna! Gröna svärdbärare funderade jag på att ta in till jobbet (vi har som tur är inget krav på att beställa något speciellt antal utan kan välja att ta en enda fisk om vi så vill det). Men, vi säljer knappt några vanliga svärdbärare heller så eh, det får bli senare i så fall. Kanske till hösten när folk börjar köpa fisk igen. Det är väldigt tydligt att folk är mer igång med akvarier på vintern jämfört med på sommaren. På vintern köper folk fisk, på sommaren köper folk "semester-mat" till fiskarna (sån där som ska hålla lång tid).
Det låter trevligt! Själv går jag fortfarande och tänker på blå platy, just när det gäller levandefödare. Men, så tänker jag på hur vansinnigt mycket yngel mina guppys får...Det är en liten butik så de kan nog inte göra specialavtal eller använda för många leverantörer.
En av de som äger butiken har lite specialintresse för levandefödare och just nu har de xiphophorus nezahyalcoytl, en annan svärdbärare. De är fina men grå och svarta och då jag har dalmatinermolly vill jag ha något med lite mer färg, men inte de orangea. Guramisarna är ju också unga och färglösa än så länge. Men jag tror det finns god chans att de köper in de gröna framöver men det kunde dröja månader.