Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var tvungen att läsa lite om den på zoopet. Svinstor rovfisk som inte verkar leka i akvarium. Känns lite som en sån där fisk som jag inte förstår varför man ska ha i akvarium öht...
Jag funderar lite på hur jag ska göra med mina älskade räkor. Jag inser mer och mer att det nog är en dålig idé att ha dem med mina luminatus om jag ska få yngel där... Om jag ändå ska flytta dem så kanske det vore kul att dela upp dem på "skräpräkor" och de med fin färg? Jag gillar ju mina skräpräkor också och tänker absolut inte göra mig av med dem...
Du kan inte köpa kerritetra någon annanstans? eller kejsartetra, de är ju lika, men lite större.Beställda 10 kerri Tetror sist till månadsmötet. Tyvärr verkar inte en enda ha klarat sig...
Har ett tomt kar jag funderar på vad som passar där
Kerri eller kejsar blir nog för stora för det tomma karetDu kan inte köpa kerritetra någon annanstans? eller kejsartetra, de är ju lika, men lite större.
Hur stort är akvariet? och vad gillar du för typ av fisk?Kerri eller kejsar blir nog för stora för det tomma karet
Vi har månadsmöte den 17e,så till den kan jag beställa fisk från Imazo
36 tror jag, kan vara 40Hur stort är akvariet? och vad gillar du för typ av fisk?
Hej. Nej tror inte att det var en sådan, det var samma pris på dem. Oavsett vilket håll ränderna gick åt. Försäljaren sa att ränderna kan byta håll, ungefär som vissa fiskar byter färg. Fast det lät märkligt tycker jag, så det tar jag med en nypa salt.Vad bra att det gick okej för dig! Jag brukar också använda pall faktiskt nu när du säger det, det blir lättare! Om det grumliga lagt sig nu (?) så kan du suga upp det i efterhand också.
Låter som arten O. cocama?
Jag vill också gärna ha den men senast jag såg den på fisklistan kostade de 350 kr styck!? Jag lär vänta tills arten blir vanligare och priset sjunker...
Ja, de jag ville ha gick i det stora växtakvariet. De har någon enstaka växt bland fisken. Det är väldigt olika faktiskt. Har tre butiker i stan att välja på. Och alla tre har lite olika med växter i de olika akvariumen som de har fisken i. En affär har alla växter med fisken, men alla kar har inte växter och de andra butikerna har speciella kar för växterna men även lite i några kar där de har fisk. De som aldrig har växter är de stora fiskarna. De går i "tomma" kar i samtliga butiker.Trist om de har fisk som de inte ens försöker fånga upp till kunden! Har de inga växter alls till fiskarna i butiken du köpt i, eller var det bara att de du ville ha gick i stora akvarium för växterna de säljer?
Du kan testa men det finns absolut risk för att räkorna blir mat. De flesta fiskar äter räklingar men kampfiskar kan även ge sig på och döda vuxna dvärgräkor. Men vissa kampfiskar går bra att ha med räkor hela livet, andra ett tag tills de plötsligt börjar mumsa i sig räkorna och vissa kampfiskar är rena rama mördarmaskinerna från första början. Så det beror en hel del på hur kampfisken är. Det beror även en del på hur miljön i akvariet ser ut (Ju mer växter och gömställen desto bättre!) och hur man introducerar räkorna till kampfisken (släpp isåfall gärna ut dem med släckt ljus och nere vid något räkorna kan gömma sig i på botten av akvariet).En fråga till alla er med räkor. Blir de mat till Kampfiskarna om jag skulle testa att köpa ett gäng och låta dem bo ihop?
Ja, det låter lite märkligt. Vissa arter ändrar sig ju jättemycket under uppväxten men att vanliga ottos skulle göra det på det viset har jag inte sett? Däremot har jag varit med om att de inte alltid har koll och säljer arter under fel namn, ibland kan det kommit med andra arter bland de affären beställt in och har man tur då så kan man fynda! Synd att de inte ville fiska upp dem åt dig oavsett.Hej. Nej tror inte att det var en sådan, det var samma pris på dem. Oavsett vilket håll ränderna gick åt. Försäljaren sa att ränderna kan byta håll, ungefär som vissa fiskar byter färg. Fast det lät märkligt tycker jag, så det tar jag med en nypa salt.
Kanske gas i magen?Hej alla. Jag har en ärlig fundering. Varför flyter inte de döda fiskarna upp till ytan?
Har inte haft fiskdöd på ett tag men var i en butik och där låg det en fisk och flöt och kom då att tänka på att det gör de aldrig i mina akvarium. Där ligger de på botten. Gärna väl gömda. Så varför flyter de i butiken och inte i mina kar? Det är aldrig så att de "sitter fast" de bara inte flyter.