Så länge du inte dränker dem i vatten så funkar det men något akvarium blir det ju inte utan fiskar.
Nä, men den bilden du pratar om var ju annonsbilden, så den är inte jag skyldig till. Den andra bilden med akvariet i IKEA-delar är som det ser ut nu. Det har stått här i fyra timmar... så det är inte i full gång och fyllt med växter och fisk än.
Jag behöver handla in lite grejer innan jag kan dra igång på allvar, slamhävert, "akvariehink" (som kommer märkas upp, så inte hemtjänsten använder den till golvtorkning), grus... En kompis i Forshaga är beredd att dra sig hit med lite ciklider . Men vi får se, vad jag vill starta med. Jag kanske "börjar om" min akvarietid med lite "nybörjarfisk". Ancistrus eller Siamensis (vår ancistrus från förr i tiden hette "marulken" och vår Siamensis, som vi hade hette "mustaschen") blir det nog... sen får vi se om det blir några platy.... Jag får fundera på det hela.
Jag tänker skynda långsamt. Just nu vill jag mest ha något att kika på. Det är bara ETT akvarium, än så länge och bara 55-60 liters. Så det går ju inte att packa det fullt.
Senast ändrad: