Jag fick hem några nya corys för snart en vecka sedan, och jag uppdagade redan samma kväll att det fattades några ögon. Värst är det för en som fattas båda.
Jag ringde till affären och frågade om dem visste att det var så, och det gorde dem, för att dem hade satt i en ny, lite svår fisk i samma akvarium som coryrna, för dem tänkte det skulle gå bra. Efter några dagar upptäckte dem att den åt ögon, och flyttades. Coryrna hade levd i två veckor efter detta utan problem. Dock skulle det bli något problem inom en vecka skulle jag säga till, fick jag besked om, när jag sa jag var lite bekymrad för den som inte såg, eftersom jag har rätt mycket växter i mitt akvarie..
Han är lite tunn, men hittar så småningom till maten och äter. Vid några tillfallen har jag fått peta på honom för att han skall simma i gång när han bara har luggit mellan växterna. Vad tror ni - kommer han klara sig utan ögon, eller blir det en långsam död?
Min sambo skall till staden på måndag, och jag är lite osäker på om jag skall skicka honom till affären, och vad dem i så fall kan erbjuda för kompensation.. Hade ni stält något krav till affären? Jag fick ingen info om ögonproblemet då jag sa jag ville ha dem, först när jag ringde på kvällen och frågade.
Jag väljer alltid själv ut vilka individer jag vill ha och studerar således dem noga - att de ser friska och fina ut, har rätt kön osv.. Tittade du inte på fiskarna i butiken?