Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har bara körsbärsräkor ihop med mina guppy, platy, zebrafiskar, pansarmalar, ancitrus, en killi och snäckorBörjar bli lite sugen på att starta upp ett akvarium igen men ev med bara räkor. Nån som har koll på om det går att ha olika arter ihop eller om de hybridiserar och bara blir tråkiga då?
Ska du ha färgade småräkor så är de ju färghybrider av samma art. Har du dem tillsammans så korsar de sig och återgår till naturfärgen, som är genomskinliga. Så vill man behålla en färgstark stam ska man ha samma färg på de man köper.Börjar bli lite sugen på att starta upp ett akvarium igen men ev med bara räkor. Nån som har koll på om det går att ha olika arter ihop eller om de hybridiserar och bara blir tråkiga då?
Ska du ha färgade småräkor så är de ju färghybrider av samma art. Har du dem tillsammans så korsar de sig och återgår till naturfärgen, som är genomskinliga. Så vill man behålla en färgstark stam ska man ha samma färg på de man köper.
Har du olika arter, t ex småräkor och amanos, så korsar de sig inte.
Jag har körsbär i mitt ena karLite Det jag misstänkte.. vilka räknas till småräkor? Tex körsbär och Crystal black verkar ju inte besläktade.
Någon som har koll vad detta är för alger jag fått i räkkaret? Och hur man får bort de?