millus

Trådstartare
Loppan har fått av locket till betforen och fått i sig torr betfor. Dottern säger att Loppan fått i sig ungefär en tugga betfor. Detta skedde för en halvtimme sedan ungefär!

Dottern grävde ut allt hon kunde få ur Loppans mun, men hur farligt är det att få i sig torr betfor? Nu när jag tittade till henne så såg hon ut som vanligt!

Jättetacksam för svar!

Sv: Akut

Är det bara en tugga så går det nog bra. Om det var för en halvtimme sedan och hästen verkar som vanligt kan du nog slappna av.

Det man är rädd för är foderstrupsförstoppning, då fodret sväller i matstrupen, men verkar hästen som vanligt behöver du inte oroa dig.

Sv: Akut

var det bara en tugga och inte mer än så så ska du nog inte oroa dig..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 979
Senast: Angel
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 209
Senast: Icfafn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka