Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hennes son på 8 månader som det bla. är irländsk varghund i!!
??? det finns inga vinthundsraser i denna valp??? inte ens i närheten? förstår inte vad du fått detta ifrån då han är en vallhund och vattenhund!!
??? det finns inga vinthundsraser i denna valp??? inte ens i närheten? förstår inte vad du fått detta ifrån då han är en vallhund och vattenhund!!
På häst är ju lädrets fina egenskap just att det GÅR av. Man lastar ju sällan i en terylenergrimma, eftersom den inte går av.
Det är precis som du sa olagligt att ha hunden bunden. Det får ske vid enstaka tillfällen tex utanför affären(idiotiskt det med i min mening, men men...), däremot får det inte tillhöra hundens vardag att sitta bunden.
Pratade med djursskyddsinspektören om det häromdagen då våra grannar tycker det är lämpligt att ha sin stackars hund bunden utanför uterummet dygnet runt...
/Camilla
Hmm,trist,dom älskar att sitta i sina linor och spana ut över byn,tugga på en leksak,eller ligga och rulla sig i gräset,bara för att jag inte vågar ha dom lösa så ska dom alltså inte få var ute med mig längre nu då enligt reglerna...
KL
Man ska aldrig lita på vad folk påstår sig veta.
Det är ändå ert! ansvar att kontakta vet
när er tik blir betäckt.
Hoppas ni åtminstone var väldigt noga när vi valde hem åt den andra valpen
Av dina inlägg att döma verkar det brista ganska ordentligt i kunskap om hundar. Kontakta en bra tränare innan det händer en olycka.
varför håller ni på såhär?? det är helt idiotiskt... jag ville har några råd eller tips av någon mer kunnig
varför håller ni på såhär?? det är helt idiotiskt... jag ville har några råd eller tips av någon mer kunnig, men det enda jag får är en massa skitsnack som "H*n är 18 år" ""
Snabb sammanfattning av de tips du fått i tråden:
- Koppla
- Hundgård-rymningssäker
- privatinstrukör
- träna en och en
- långlina
- kedja fast
- sluta kasta boll
- bygg staket
- skvallerträning
- satsa på nosarbete
- aktivera mentalt
Jag tycker du har fått många tips. Vad anser du själv om ditt eget handlande, är du helt utan ansvar?
Nej, KOPPEL är för fucks sake det första du ska göra innan du ringer en privatinstruktör.
Du får väl låta hundarna torka i hallen om de "bara sitter i lina för att inte dra in ett gruslass".
Hur kan omplacering ens vara ett alternativ? Problemet är ju jättelätt att förhindra?