E
emmper2
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!
?? vadå?? om jag tar in hundarna istället för att låta de torka ute en stund, för att SEN komma in? då är problemet löst enligt dig? och ngn hundtränare är absolut inte nödvändigt? så jag får alltså inte träna hundarna till att sluta jaga? jag skall istället låta de sitta inne hela dagarna? okej, då vet jag vad du är för en person, en som hellre håller de instänga än få pli på dom och kunna ha de ute.....!!!
Att hitta en hundtränare är lätt, det bara att googla.
I det här fallet är det dock ett problem som dels kommer behöva träna på privat, dels kommer vara svårt göra något åt eftersom det sker när hundarna är ensamma ute.
Det första rådet du kommer få är garanterat "håll hundarna kopplade eller inomhus" så att de inte får chansen att göra om det. Det är liksom grunden för allt.
Men visst, vill du betala x antal tusen för en privat instruktör istället för att ta in hundarna i hallen för att torka istället för att torka utomhus så är jag den sista som skulle avråda dig. Du behöver ju trots allt mer hundkunskap och hundarna mer aktivering än "jaga bollar".
?? vadå?? om jag tar in hundarna istället för att låta de torka ute en stund, för att SEN komma in? då är problemet löst enligt dig? och ngn hundtränare är absolut inte nödvändigt? så jag får alltså inte träna hundarna till att sluta jaga? jag skall istället låta de sitta inne hela dagarna? okej, då vet jag vad du är för en person, en som hellre håller de instänga än få pli på dom och kunna ha de ute.....!!!