1
134643
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!
Det var alltså till alla inte bara lainen
Det var alltså till alla inte bara lainen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den polisen var ute och cyklade om han påstod att inga följder skulle komma på ett eventuellt dödsfall.
Japp, det betyder att hunden är fastknuten med lina.Det här kanske låter dumt men iaf..
Att hunden sitter fast i lina betyder det att hunden sitter fastknuten någonstans?
Vi kan ha vår helghund i lina när vi är ute och håller på i trädgården eller bara solar.
Han har sele och lina på sig men sitter inte fast någonstans. Linan är liksom till för att vi ska hinna ta tag ifall det skulle komma en kanin eller något sånt.
Han får självklart välja om han vill vara inne eller ute sol eller skugga och har alltid vatten.
Han vill såklart inte vara inne ensam så är mestadels ute med oss vilket kan bli några timmar.
Får han då enligt reglerna inte vara ute med oss?
Varför tror du att folk blir upprörda egentligen?
Det finns massvis med trådar där folk ber om hjälp, hela forumet är fullt av dem.
Du ska kanske se över hur du resonerar och hur du uttrycker dig, för de flesta så framstår det som fullständigt horribelt att låta sin hund jaga hästar, rådjur och efter bilar i flera kilometer! En gång kan en olycka hända, men när det blir en vana så är det ju någon som fel på den som har hand om hundarna om denne inte ser till att hunden inte får chansen att göra om det, speciellt när lösningen är så enkel som att ha hunden kopplad eller inomhus.
Att du sen går ut med en så otrevlig attityd påminner faktiskt mer om en okunnig tjafsig tonåring än en vuxen människa.
Jag har ett undantag på det.
varför påstår du att jag LÅTER hndarna jaga?
Du låter hundarna jaga eftersom du låter de vara ute i linan trots att du VET att de sticker. Borde väl ändå vara ganska självklart...
Kallar man folk för värdelösa m.m. har man inte en speciellt trevlig attityd.
Läs dina egna inlägg en gång till
"Du kan inte ha dem uppbundna i lina utomhus om de drar efter bilar/hästar/rådjur", så tycker du att du visst måste kunna få ha dem ute i linan utan uppsikt "för att du inte vill ha in ett gruslass i huset". Så säger det mer om din bekvämlighet än hundarnas bästa.
jag tror inte du läst vad jag skrev, jag skrev, "efter långa promenader får hundarna sitta i långlinan och torka en stund, för att sedan få komma in" och du formulerar om detta till att jag är bekväm av mig? att hundarna ALLTID sitter i lina föra att jag inte vill ha in grus i huset, visst, grus gör väl inget, men de har colliepäls och de drar in som mest på våren när det är bara lera och skit ute, därför får de vara i linan då en stund, men jag har heller inte skrivit att mina hundar SKALL få sitta i lina ÄNDÅ, fast de drar efter bilar och vilt! vad är det för fasoner?? snacka om att omformulera för att skydda sig själv när man skriver!!!!! dålig stil tkr jag iaf!!