Akut HjÄlp!! - Hood

S

Sellan

jag köpte en hood på hööks. men den är SUPERELEKTRISK!!!

det riktigtkraaasar när den åker mot hästen. jag fick hela tiden ta i boxinredningen så att han inte skulle få stöt av mig, men han blev ändå rädd av ljudet.

hur ska jag göra så att den inte är så elektrisk?? jag måste ha den på fredag.. så snabba på nu!:bump:

Sv: Akut HjÄlp!! - Hood

Skumt.... finns det inte "antistatiskt" tvättmedel du kan tvätta den med, eller har jag drömt att det finns sånt??? :confused:

fnns det inte "antistat" spray? :cry:

jag hade bara bomullskläder på mig och läderskor.. om någon undrar...

Shit jag är skitdålig på sånt där.... Men googla!

Nån som vet varför det blir statiskt????

Kan funka med lite vatten och mjukmedel i en flaska som du sprayar på rätt ordentligt. Ta oparfymerat mjukmedel, bara, annars blir doften rätt stark.

den e gjord av lycra... men mina lycra trosor blir aldrig statiska :confused:

Jag har använt sköljmedel också till fleecetäcken för att de inte ska bli elektriska. Utan parfym om du kan hitta det.

Jag tror att du bara lätt blötta det med vatten innan på/av dragningen så skulle det fungera.

It's a electric fire! :D

Nej, men jag har hört att det är olika på sköljmedel, vissa gör kläder och tyg extra "elektiska" andra märker man inte något på.

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 739
Senast: Nevermind
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppgiven. Försöker inget längre. Jag har åter kontakt med vårdteamet. Men jag upplever inte att jag får någon hjälp. Inget blir...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 857
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka