AKUT! Försvunnen i Getinge!

Sv: AKUT! Försvunnen i Getinge!

Jag tycker absolut att detta borde skrivas om, och tror att det kommer att skrivas - dels är det en söt liten oskyldig hund, DELS har hon skrämts av smällare, ett ämne som är högaktuellt just nu! Jag skulle inte tveka att kontakta Aftonbladet och Expressen! Allvar!! Gör det!

Jag tycker absolut att detta borde skrivas om, och tror att det kommer att skrivas - dels är det en söt liten oskyldig hund, DELS har hon skrämts av smällare, ett ämne som är högaktuellt just nu! Jag skulle inte tveka att kontakta Aftonbladet och Expressen! Allvar!! Gör det!

Jag skulle oxå kasta mig på luren för att ringa GT/Expressen/Aftobladet. Annars har du ivirga bukare här som gärna gör det åt dig..! :devil:

Vågar du ringa till de stora blaskorna?
Jag vågar inte.. :o

Någon som känner sig hågad?

Hittelön har jag ingen aning om faktiskt, jag har inte pratat med dem nu sedan i förrgår.. Det står på deras MSN :Blodhund på väg för att leta efter Lady.

Så letar gör dom fortfarande..

Hoppas hon kommer tillbaka och att hon har det bra där hon är. Förra året försvann det en röd dp tik här nere och hon har tyvärr inte kommit tillbaka trots hittelön, artiklar i lokalpress och aftonbladet. :cry:

Så jag hoppas med hela mitt hjärta att Lady kommer tillbaka.

Bimbos försvinnande var väldigt uppmärksammat om jag minns rätt.
HOoppas tösen har det bra där hon är,för de tror väl att hon är stulen?
Och jag hoppas också Lady är stulen eller vad som helst utom att hon är ute i kylan, för då finns det inte stort hopp...

smart att kontakta expressen eller aftonbladet, dom brukar kunna uppmärksamma sig på sådana saker..Lycka till återigen!

Bimbos försvinnande var väldigt uppmärksammat om jag minns rätt.
HOoppas tösen har det bra där hon är,för de tror väl att hon är stulen?
Och jag hoppas också Lady är stulen eller vad som helst utom att hon är ute i kylan, för då finns det inte stort hopp...

Ja hon är nog stulen annars hade man väl hittat henne. Jag hoppas också Lady är hos någon så hon slipper vara ute.

En liten solskenshistoria: Kia (också dp) försvann ett par dagar innan jul från Ödåkra men blev avsläppt med bil utanför ägarnas hus på julaftons morgon. Så det finns hopp.

Bra att veta att hundar faktiskt kommer hem efter omständigheter..

Jag har skickat PM till Sara-Ida...

Uppdatering!

De fick hjälp idag av frivilliga med två blodhundar från varberg!
De hade sett annonsen på blocket och ringde upp Ronny och ville hjälpa till!
De tykte det var bra med en riktig sökning för hundarna.
Och resultatet blev en spårning i fem km sen försvann det i ett hörn vid ett rivningshus..
Ronny tror att det det finns en möjlighet att hon blivit förföljd av bilen och det är där de stannade och plockade med sig henne..

Så hon kan vara vid liv!!!!:bump:

Ohh det är bara att hoppas att hon är vid liv! Att de har plockat upp henne!

Senast ändrad av en moderator:

Dom var inte inne i huset och letade? Kanske har hon gömt sig i närheten? Under nått vid huset?

Vad kul iallafall att dom fått lite respons på annonsen! Man hoppas ju verkligen att hon kommer hem,men man är ju glad bara om man visste att hon levde!

Har ni provat att ringa polisen igen? Nu när det lugnat ner sig över nyår och sånt.

Finns det inget medium,som man kan vidtala ?
Saidas dotter i Norrland ?

Spåret tog helt slut i ett hörn..

De har även kollat med plisen idag igen..

//

Jag kom på en grej, alla ni som orkar och känner för det, maila in till de stora blaskorna och se om vi får något gensvar.
Detta måste ju vara ett högst aktuellt ämne iochmed smällare och den debatten..
Så ju fler som mailar till dem om denna tråden och detta ärendet, desto mer interessant måste det ju vara?

Jag mailar till dem just nu.
Ju fler som hakar på desto större chans är att de kanske tycker att det är värt att ta upp.

Guld värt mina vänner!

Mejlar du både aftonbladet och expressen?

Klart jag skickar i väg några mejl! Hoppas att det blir något resultat,och utifall nån har stulit henne,att dom blir lite skraja när det uppmärksammas,och lämnar henne till polisen!

Kanske kan vi starta något konto med hittelön?

Jag har mailat till Aftonbladet och Expressen..

Jag vet inte hur man går tillväga med insamlings konto.. :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka