AKUT! Försvunnen i Getinge!

Sv: AKUT! Försvunnen i Getinge!

Jag har pratat med Expressen och normalt tar de inte in försvunna djur-----möjligen skriver de om dem när de har återfunnits.....
Vore bättre de skrev före,så kanske fler hittades........
Nåväl,reportern skulle återkomma till mig efter att han talat med sin chef.
Jag tryckte på att det var smällare inblandade,stor tragedi för både människor och djur-aktuellt ämne !
HReportern vill naturligtvis tala med ägaren-jag vet inte om hon är med här.

Jag tycker att LADYS MATTE skall göra en POLISANMÄLAN och då rubricering :HOT,SKADEGÖRELSE eller möjl.annan rubr ?
---gällande ynglingar,som kastar smällare MOT folk och hund.
Detta är brottsligt!---då syftet är uppenbart att skada /träffa ngn.
+ att då är det betydligt lättare att få in en artikel i tidningarna,då man gjort en polisanmälan.
Be matte ringa polisen i omr.,så tar de upp en anmälan-------polisen är tvingade att ta upp vilka anmälningar som helst,då man har känt sig hotad !
OCH GÖR DET SNARAST!

Jag är in här och tittar då och då. Hoppas var gång att ni/de ska ha hittat henne. Håller tummarna!!!

Fortfarande inget nytt? :cry: Håller tummarna! Ring å "terrorisera" polisen så dom får tummen ur å gör ngt :cool: Tyvärr är det lite så att den som skriker högst får mest uppmärksamhet...:crazy::angel:

En liten solskenshistoria: Kia (också dp) försvann ett par dagar innan jul från Ödåkra men blev avsläppt med bil utanför ägarnas hus på julaftons morgon. Så det finns hopp.

Jag får korrigera faktan här, träffade Kias ägare idag och hon blev inte avläppt av en bil utan kom tillbaka av sig själv. Enligt folks observationer har hon klarat sig på egen hand i 3 dygn innan hon kom tillbaka hem.

Allt ÄR givetvis polisanmält..
Och vill någon reporter kontakta ägaren, så kan de gå in på blocket och kolla på efterlyst annonsen som ligger ute!
Eller kontakta mig via PM eller dyl..

Kakis, okay då vet jag.. Tur att tösabiten klarade sig.

Har inte läst alla inlägg så vet inte om detta kommit upp, men en jättebra grej man kan göra i förmodan att hunden blivit stulen KOLLA ANNONSER!
en tjuv tar gärna inte saker för eget bruk utan säljer för att tjäna pengar. Kolla på så många säljar sider du kan och även i tidningar! Detta är en bra grej att göra om man vill hjälpa till men inte riktigt känner att man kan göra något.

Kan du inte lägga ut en bild på vovven? jag hjälper gärna till men om den ev tjuven (mot förmodan) har bild i annonser är det bra att veta teckning osv.

Lycka till och hoppas att ni hittar henne!

Givetvis kollar vi annonser..
Hon är som vilken röd DP som helst.
Ska fixa in bild här.

Hoppas verkligen få läsa en trevlig upplösning av det här tragiska fallet:(

Hoppas alla ansvarsfulla tidningar sätter detta på första sidan och att ev. medium kan hjälpa till.

Känner med dig kramar

KL

Men gud, har inte vovsingen kommit hem ännu? :(
Har smygläst tråden ett tag och hoppas innerligt varje gång jag öppnar den att vovve ska vara tillbaka.

Givetvis kollar vi annonser..
Hon är som vilken röd DP som helst.
Ska fixa in bild här.

Vi kan väl hjälpa till alla att kolla anonser?
Tänk på att det inte är så säkert att hon utannonseras som DP, har tjuven dålig hund kännedom kan det lika bra stå vavva (liten och korthårig ni vet) eller som blandras.
Behöver inte vara i närheten heller, med bil kommer man långt..

Kom att tänka på att många av oss är ju med på andra hund forum också.
Inte helt fel att skriva något på dom om detta eller hur?
Vi får göra allt vi kan för att sprida ut det.

Detta är tyvär den enda bilden på henne där hon är själv och som inte är suddig.
Ska kolla runt lite om jag kan fixa en bättre..

Jag har skrivit inne på ett mycket välkänt stort hund forum, men knappt någon respons..

Om det är tillåtet på de forum ni hänger så länka gärna denna tråden så missas ingen info..

(vilka forum finns det ? PM.a så kan jag starta trådar typ överallt.. )

kolla denna länken tror att lilla lady finns me på ett kort långt ner på sidan. jag kan kolla med fotografen om hon har mera kort ifrån denna träff.

håller tummarna för att hon ska komma tillbaka välbehållen.

http://www.dreampearl.se/galleridp.htm

Ingen aning då det inte finns någon bild, jag ska maila och be om en bild..
Gör gärna det sammapå allt som verkar misstänkt..
Någon kan säkert försöka sälja som, tja, whatever korsning..

Hörni!
Nu sätter vi alla i gång och lägger in en text om detta på ALLA forum som vi är med på!
Behöver inte vara hundforum!
Själv har jag lagt ut på 3 forum hitentills, varav ett hund och två hälso forum.:D
Hund intresserade finns överallt!

"Min" text ser ut så här, ni får gärna använda den, eller skriva ihop något eget (kolla med Zizzi först bara, min är godkänd av henne)

Här är ju många hund ägare så gör ett försök, hade varit helt underbart om vi kunde hitta henne till de förtvilade ägarna

Hjälp till att hitta Lady!
Nyårs afton försvann en vuxen röd dvärg pinscher tik från Getinge (Halmstad/Falkenbergs området)
Hon misstänkts nu vara stulen…
Om du ser någon misstänkt annons, PM mig!
Tänk på att det inte är säkert att hon utannonseras som DP, det beror ju på hund kunskapen hos tjuven!
Hon kan lika gärna säljas som liten blandras eller kanske Chihuahua.

Står mycket om detta på:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=842953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka