AKUT! Försvunnen i Getinge!

Sv: AKUT! Försvunnen i Getinge!

Jag har mailat till Aftonbladet och Expressen..

Jag vet inte hur man går tillväga med insamlings konto.. :o

För Bimbo gjorde man så att ingen skulle skicka pengar förrän hunden var funnen. Men man lämnade namn och adress och telefon för kontakt när hunden var funnen. Det känns kanske lite konstigt att betala pengar om hunden inte kommer tillbaka.

Här kommer Sol-Brith Rönnqvists hemsida--- Hon är dotter till Saida,skriver i Aftonbladet och kan hjälpa till vid sådana här fall.Hennes tele och fx.nr är 0921-63051.
Hennes hemsida: www.giftedones.net/solbrith.htm

Kan man skriva så här?

"Via ett internetforum så följer vi många en tråd om en vuxen hund av rasen dvärgpinscher,som kommit bort på nyårsafton,pga att någon kastat en smällre mot hunden.

Hunden sprang bort i Getinge i halmstads/falkenbergs trakten på nyårsaffton vid 12 slaget och har inte setts sen dess.

Hunden han endast bo där i två veckor,så hon kan lika gärna vara på väg hem,till gammla hemmet,ca 20 mil bort.

Gammla ägaren är jätteledsen och förtvivlad,likaså nya ägaren,vi på forumet sörjer denna händelse,och hoppas att vi på något sätt ska kunna hjälpa till att få hem lady igen.

Vi har annonserat på blocket,kontaktat polis,och vi hjälps åt över hela sverige genom forumet för att komma på lösningar,och stötta. Vi alla är ledsna och oroliga över hunden.

Nya ägarna fick ett svar på sin annons av ett par personer som åkte dit med sina blodhundar och letade,hjälpte till helt frivilligt,krävde ingenting tillbaka,underbara människor,dom hade spår i ca 5 km,sen tog det slut vid ett rivningshus. Vi alla vill även tacka dom,gärna genom eran tidning.

Vi hade önskat i fall ni skulle vilja skriva lite om denna hund,och om fyrverkerier,medans det ämnet ännu är aktivt,och i hopp och hjälp om att hitta lilla Lady som hunden heter.

Hon hade koppel på sig vid försvinnandet.

Vi på forumet funderar på att starta en insamling,till en hittelön,i hopp om att kunna hitta hunden.

Hör gärna av er!"

Kan hon inte vara i rivningshuset någonstans då och kanske har fastnat med kopplet under där?

Har iaf kontaktat personen jag talade om via PM. *håller tummar å tår*

Tack så mycket.. Lite sent att ringa nu, men kanske testar imorgon omjag hinner hem till lugn och ro innan klockan tickar iväg.
(är i gbg nu.)

S

Skulle Rekommendera Att Ni Kontaktar Sol-brith Snarast.

Hon Har Hittat MÅnga FÖsvunna Hundar.

Ring Eller Faxa I KvÄll.

Det låter mycket bättre än det jag skickade iväg.:o
Jag skrev bara några rader och hänvisade till en länk till denna tråden..

Så det duger gott och väl.

Jag har ingen fax, och jag vågar inte ringa till främmande människor så här sent på kvällen..

Jag har ringt Sol-Brith;
Jag kan meddela att hon är ledig ,kommer åter månd.morgon den 7 januari--- HON LÄT MYCKET TREVLIG !!!
Inte alls farligt att ringa-tiden är dyrbar.

:bow: Underbara människa som vågade ringa!

7:de,det är nu på måndag va? Ringer du då med då eller?

underbart att så många hjälper till att leta efter Lady :bow:

Hoppas att man hittar henne välbehållen snart, håller tummarna

Så du pratade med henne, så jag ska ringa till henne på måndag?

Ring solan, hon verkar verkligen vara imponerande och fantastisk!! :bump::banana:

Jag har faktiskt för en halvtimme sedan kontaktat ett annat medium, per mail, och bett om hjälp----har dock inte fått svar ännu...
Vanligt folk kanske sover så här dags-det är bara vi på buke som är uppe hela nätterna och skriver inlägg.
Det är nog bäst om du själv kan ringa Sol-Brith,det gäller ju att ge så mycket info. som möjligt om Lady,och jag känner ju inte henne.
HÄLSNINGAR

Okej, då ringer jag henne på Måndag när hon åter igen är anträffbar..

Jag har oxå skickat iväg ett mail till Expressen/Aftonbladet om detta. :D Fick oxå nr av en vänn o skickade ett SMS... :p Har dock inte fått svar... Kan någon lägga ut en bild på hunden här? Om tidningen besöker forumet?

No Mail in my inbox.

Soffiproppi:
Du är en ängel.
Jag ska se om jag kan fixa fram en vettig bild..

(nu måste jag fara till My Dog, återkommer senare under dagen.. )

Senast ändrad:

Tittar in i denna tråd hela tiden och hoppas på goda nyheter.
Det gör mig så ont, jag lider verkligen med dig :(
Men än är inte hoppet ute, de små liven klarar sig bättre än man tror!

Tror ni det hjälper om vi är fler som mailar expressen/aftonbladet???

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka